Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1006080" data-attributes="member: 54815"><p>En "normal" dag för mig har blivit att jag åker både själv och utanför pisten. Jag har satt några regler för mig själv och dessa dagar:</p><p></p><p><strong>1. Ta det lugnt. </strong>Detta är lite jobbigt ibland, då man inte kör allt min vill köra, och inte utvecklas speciellt mycket. Men är man själv vill man inte bli liggandes någonstans.</p><p></p><p><strong>2. Inget kalfjäll som är brantare än att jag kan staka mig uppför det.</strong> Ja. Skogen helt enkelt.</p><p></p><p>Det är ungefär det. Jag kör för de mesta de (oftast rätt grymma) skogsåk som jag kört 100-tals gånger förut. Jag har oftast telefonen med mig, men inte så mycket mer. Dock gäller detta vid halvtråkigt väder, lite flatljus och lite snö typ. Är det mycket puder teamar jag upp med någon och kör typ samma skogsåk, men lite hårdare kanske. Är det soligt teamar jag upp med någon, drar med mig lavingrejorna och drar eventuellt upp på fjället och knatar lite.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1006080, member: 54815"] En "normal" dag för mig har blivit att jag åker både själv och utanför pisten. Jag har satt några regler för mig själv och dessa dagar: [b]1. Ta det lugnt. [/b]Detta är lite jobbigt ibland, då man inte kör allt min vill köra, och inte utvecklas speciellt mycket. Men är man själv vill man inte bli liggandes någonstans. [b]2. Inget kalfjäll som är brantare än att jag kan staka mig uppför det.[/b] Ja. Skogen helt enkelt. Det är ungefär det. Jag kör för de mesta de (oftast rätt grymma) skogsåk som jag kört 100-tals gånger förut. Jag har oftast telefonen med mig, men inte så mycket mer. Dock gäller detta vid halvtråkigt väder, lite flatljus och lite snö typ. Är det mycket puder teamar jag upp med någon och kör typ samma skogsåk, men lite hårdare kanske. Är det soligt teamar jag upp med någon, drar med mig lavingrejorna och drar eventuellt upp på fjället och knatar lite. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Tillbaka
Topp