Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 1007151" data-attributes="member: 47541"><p>Har läst igenom tråden och började skriva ett långt inlägg där jag vände och vred på era olika argument och synpunkter men i slutändan blir min åsikt i ämnet väldigt enkelt.</p><p></p><p>Så länge som du åker i lavinterräng, dvs offpist brantare än 25 grader, så bör du ha spade, sond, transceiver och första förband. </p><p></p><p>Svenska fjäll dödar människor, tro inget annat! Att förlita sig till sin förmåga att bedöma när snön är instabil är ett dåligt alternativ. Utrustningen är till för att vara backupen när man gjort ett dåligt beslut och hamnat i skiten. Det är antagligen inte den dagen då du själv tycker det är farligt som du kommer att torska. Då har du garden uppe och åker safe. Det är dagen då du tror att snötäcket är bombprof som du kommer att ta större risker och hamna under snön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 1007151, member: 47541"] Har läst igenom tråden och började skriva ett långt inlägg där jag vände och vred på era olika argument och synpunkter men i slutändan blir min åsikt i ämnet väldigt enkelt. Så länge som du åker i lavinterräng, dvs offpist brantare än 25 grader, så bör du ha spade, sond, transceiver och första förband. Svenska fjäll dödar människor, tro inget annat! Att förlita sig till sin förmåga att bedöma när snön är instabil är ett dåligt alternativ. Utrustningen är till för att vara backupen när man gjort ett dåligt beslut och hamnat i skiten. Det är antagligen inte den dagen då du själv tycker det är farligt som du kommer att torska. Då har du garden uppe och åker safe. Det är dagen då du tror att snötäcket är bombprof som du kommer att ta större risker och hamna under snön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Lavinutrustning svenska "fjäll"..
Tillbaka
Topp