Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinutrustning!?!?!?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jossan" data-source="post: 57043" data-attributes="member: 2472"><p>Alltså, jag är ju av den åsikten att man får inte snåla när det gäller säkerhet och kanske medmänniskors liv. (säger jag som inte har haft "råd" att köpa sond. Men, men. Allt för att hålla dubbelmoralen vid liv...)</p><p>Köpte Ortovox M2, heter den väl tror jag. Digital, en av de dyrare när jag köpte den för två år sedan. Jag valde den för att jag känner mig så pass väl att jag vet att jag inte kommer öva jämt å ständigt. Det finns billigare men man måste vara j***t säker för att klara av dom. </p><p></p><p>Sen ska du ju ha sond (hrm...) ohc spade. Och erfarenhet. Helst inte av laviner utan av sökning.... =)</p><p></p><p>Recco tror jag funkar bra, förutom att dina kompisar inte kan söka efter dig med det. </p><p></p><p>Någon bok kan jag tyvärr inte rekomendera, men det finns säkert massor. Har du möjlighet att gå på lavinkurs så gör det. Jag gjorde det förra året å lärde mig massor. Hur man tar skiktprov, läser av sluttningar, väder osv.</p><p></p><p>Lycka till å ha en säker vinter!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jossan, post: 57043, member: 2472"] Alltså, jag är ju av den åsikten att man får inte snåla när det gäller säkerhet och kanske medmänniskors liv. (säger jag som inte har haft "råd" att köpa sond. Men, men. Allt för att hålla dubbelmoralen vid liv...) Köpte Ortovox M2, heter den väl tror jag. Digital, en av de dyrare när jag köpte den för två år sedan. Jag valde den för att jag känner mig så pass väl att jag vet att jag inte kommer öva jämt å ständigt. Det finns billigare men man måste vara j***t säker för att klara av dom. Sen ska du ju ha sond (hrm...) ohc spade. Och erfarenhet. Helst inte av laviner utan av sökning.... =) Recco tror jag funkar bra, förutom att dina kompisar inte kan söka efter dig med det. Någon bok kan jag tyvärr inte rekomendera, men det finns säkert massor. Har du möjlighet att gå på lavinkurs så gör det. Jag gjorde det förra året å lärde mig massor. Hur man tar skiktprov, läser av sluttningar, väder osv. Lycka till å ha en säker vinter! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinutrustning!?!?!?!
Tillbaka
Topp