Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinutrustning!?!?!?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobbe101" data-source="post: 57053" data-attributes="member: 14584"><p>Om du inte vill lägga pengar på en tranciever ska du satsa på ett par pistskidor.</p><p></p><p>Fakta om recco: Fungerar jättebra, när ortens räddningsteam är på plats. </p><p>Tid att få tag i räddningen, få dem på plats, och deras söktid > 15min. Din tid levande under snömassorna < 15min.</p><p>Nästan alla som begravs och räddas, hittas och grävs ut av sina kamrater.</p><p></p><p>Ska du åka offpist så satsa på en tranciver,spade och sond. Även om det är dyrt. Det är ditt och dina kamraters liv som står på spel. </p><p>Köp hellre repade gamla begagnade skidor och en ny tranciver, än nya skidor som du inte kan utnytja om du är död.</p><p>Tro mig, köper du en sändare kommer du aldrig att ångra det, även om du aldrig behöver använda den.</p><p></p><p>Sen ska det sägas att bästa sättet att överleva en lavin är att aldrig hamna i den. Läs böcker, gå kurs och lyssna på dem med erfarenhet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobbe101, post: 57053, member: 14584"] Om du inte vill lägga pengar på en tranciever ska du satsa på ett par pistskidor. Fakta om recco: Fungerar jättebra, när ortens räddningsteam är på plats. Tid att få tag i räddningen, få dem på plats, och deras söktid > 15min. Din tid levande under snömassorna < 15min. Nästan alla som begravs och räddas, hittas och grävs ut av sina kamrater. Ska du åka offpist så satsa på en tranciver,spade och sond. Även om det är dyrt. Det är ditt och dina kamraters liv som står på spel. Köp hellre repade gamla begagnade skidor och en ny tranciver, än nya skidor som du inte kan utnytja om du är död. Tro mig, köper du en sändare kommer du aldrig att ångra det, även om du aldrig behöver använda den. Sen ska det sägas att bästa sättet att överleva en lavin är att aldrig hamna i den. Läs böcker, gå kurs och lyssna på dem med erfarenhet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinutrustning!?!?!?!
Tillbaka
Topp