Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinutrustning!?!?!?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 57061" data-attributes="member: 28793"><p>hm... En sak som jag precis kom på. på northstar.se under snö och säkerhet så finns det en billig variant som bara är transmitter. Alltså en liten pryl som sänder ut samma signal som en transciever, men som inte går att söka med.</p><p></p><p>Jag har funderat på att köpa en eller två när man har grupper, där folk ändå inte har koll på hur en beeper funkar. Men det gäller ju att man är så många som har en riktig, som kan använda den, att det inte är någon som står ovanför snön ensam utan möjlighet till kamraträddning... Då hade man nog känt sig sådär lagom smart!</p><p></p><p>Men som sagt, det är nog mer i turistsyfte jag täntke det.</p><p></p><p>kostar en 600 hundring eller så...</p><p></p><p>Någon som har några kommentarer om denna mojäng?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 57061, member: 28793"] hm... En sak som jag precis kom på. på northstar.se under snö och säkerhet så finns det en billig variant som bara är transmitter. Alltså en liten pryl som sänder ut samma signal som en transciever, men som inte går att söka med. Jag har funderat på att köpa en eller två när man har grupper, där folk ändå inte har koll på hur en beeper funkar. Men det gäller ju att man är så många som har en riktig, som kan använda den, att det inte är någon som står ovanför snön ensam utan möjlighet till kamraträddning... Då hade man nog känt sig sådär lagom smart! Men som sagt, det är nog mer i turistsyfte jag täntke det. kostar en 600 hundring eller så... Någon som har några kommentarer om denna mojäng? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinutrustning!?!?!?!
Tillbaka
Topp