Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinutrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 809699" data-attributes="member: 76971"><p>Kolla på www.snowsafe.co.uk pålitlig sida med snabb leverans, väldigt bra priser! </p><p></p><p>Övrigt kan jag väl inte ge mer tips än vad andra har gjort, övning ger färdighet. De flesta stora orterna i alperna har "övningfält" med nergrävda sändare där man kan träna på att både söka och sondera. Får du chansen kan det va bra att knata ut där en lavin har gått för att se hur det känns, är inte kul att åka skidor där laviner har gått, kan nog alla lista ut. </p><p></p><p>Pulse är en bra sändare, jag tänker dock vänta tills det kommer bra recensioner på Ortovox 3+ för den verkar klart intressant. Vad gäller spade så tkr jag att grizzly 2 är en väldigt bra och robust spade. Grizzly 1 är lite mindre, väger mindre, tar mindre plats men blir nog jobbigt om man är lång, var därför den gick bort för min del.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 809699, member: 76971"] Kolla på www.snowsafe.co.uk pålitlig sida med snabb leverans, väldigt bra priser! Övrigt kan jag väl inte ge mer tips än vad andra har gjort, övning ger färdighet. De flesta stora orterna i alperna har "övningfält" med nergrävda sändare där man kan träna på att både söka och sondera. Får du chansen kan det va bra att knata ut där en lavin har gått för att se hur det känns, är inte kul att åka skidor där laviner har gått, kan nog alla lista ut. Pulse är en bra sändare, jag tänker dock vänta tills det kommer bra recensioner på Ortovox 3+ för den verkar klart intressant. Vad gäller spade så tkr jag att grizzly 2 är en väldigt bra och robust spade. Grizzly 1 är lite mindre, väger mindre, tar mindre plats men blir nog jobbigt om man är lång, var därför den gick bort för min del. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lavinutrustning
Tillbaka
Topp