Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Lavinvarningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Backside" data-source="post: 86762" data-attributes="member: 37201"><p>Jag håller med dig helt och hållet "saittam". Givetvis MÅSTE man ALLTID göra sin egen bedömning och veta vad man håller på med när man ger sig ut i terrängen. Sen är det ju också så att alla rapporter alltid är färskvara. Det jag däremot saknas är ett forum (typ snoskred.no) där man kan läsa folks rapporter och erfarenheter. Om inte annat så är det ett mycket bra sätt att få folk att förstå att vi faktiskt inte är odödliga och att laviner går och det OFTA.</p><p></p><p>Vi är många (inklusive mig själv) som skråat ur pisten och tänkt; "här händer inget och händer det så händer det inte mig". Man ser på tranceivrar och lavinkunskaper som något man behöver när man är ute på tur och åker "avancerad" offpist och inte när man "bara" åker mellan två pister...</p><p></p><p>Jag har sett små "skitlaviner" på 10 x 20 meter som plockat med sig folk och det mellan två pister i Italien.</p><p></p><p>Det skulle vara intressant att få höra om era erfarenheter i ett liknande forum om man från Freerides sida anser att man vill ha det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Backside, post: 86762, member: 37201"] Jag håller med dig helt och hållet "saittam". Givetvis MÅSTE man ALLTID göra sin egen bedömning och veta vad man håller på med när man ger sig ut i terrängen. Sen är det ju också så att alla rapporter alltid är färskvara. Det jag däremot saknas är ett forum (typ snoskred.no) där man kan läsa folks rapporter och erfarenheter. Om inte annat så är det ett mycket bra sätt att få folk att förstå att vi faktiskt inte är odödliga och att laviner går och det OFTA. Vi är många (inklusive mig själv) som skråat ur pisten och tänkt; "här händer inget och händer det så händer det inte mig". Man ser på tranceivrar och lavinkunskaper som något man behöver när man är ute på tur och åker "avancerad" offpist och inte när man "bara" åker mellan två pister... Jag har sett små "skitlaviner" på 10 x 20 meter som plockat med sig folk och det mellan två pister i Italien. Det skulle vara intressant att få höra om era erfarenheter i ett liknande forum om man från Freerides sida anser att man vill ha det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Lavinvarningar
Tillbaka
Topp