Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Le Châble i verbier, är det trist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrillelille" data-source="post: 1226944" data-attributes="member: 149275"><p>Jag väcker liv i denna tråd. </p><p></p><p>Jag, min fru och vår då 10-månaders son gjorde två månader i Chamonix för två år sen, vilket var fantastiskt. Nu väntar vi tillökning och drömmer iväg oss till alperna nästa säsong igen. Vår dröm är ju att spendera 1-2 månader i vår favoritort Verbier, men det är ju så in i helvetes dyrt. Därför har Le Chable dykt upp som alternativ.</p><p></p><p>Skulle gärna höra lite om era erfarenheter om Le Chable. Några mer eller mindre specifika frågor:</p><p></p><p>-Något vi älskar med Verbier är självklart skidåkningen, men också att hela grytan får fantastisk eftermiddagssol (vilket Chamonix knappast kunde stoltsera med). Hur blir det längre ner i dalen? Vi tänker feb-mars...</p><p>-Vi är inte ute efter fest, men om det finns någon bar i området med tillgång till en öl i solen blir vi glada. Hur ser det ut där? Tror det hänt en del de senaste åren? </p><p>-Hur är byn generellt? Är det en grå betongklump eller finns det något av Verbiers charm? Vi har bara åkt igenom när vi på snöiga dagar åkt igenom påväg till Bruson. Hur är det med affärer? Vi kommer ha bil, så vi tänker att vi kommer storhandla längre ner i dalen</p><p>-Hur är det för barn? Vi har aldrig varit i Verbier med barn, men förstår det som att Les Esserts och Le Rouge är områden man vill vara nära. Det känns som att det blir ett stort projekt varje gång fyraåringen ska åka skidor. Finns det något alternativ? </p><p></p><p>Stort tack på förhand!</p><p>C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrillelille, post: 1226944, member: 149275"] Jag väcker liv i denna tråd. Jag, min fru och vår då 10-månaders son gjorde två månader i Chamonix för två år sen, vilket var fantastiskt. Nu väntar vi tillökning och drömmer iväg oss till alperna nästa säsong igen. Vår dröm är ju att spendera 1-2 månader i vår favoritort Verbier, men det är ju så in i helvetes dyrt. Därför har Le Chable dykt upp som alternativ. Skulle gärna höra lite om era erfarenheter om Le Chable. Några mer eller mindre specifika frågor: -Något vi älskar med Verbier är självklart skidåkningen, men också att hela grytan får fantastisk eftermiddagssol (vilket Chamonix knappast kunde stoltsera med). Hur blir det längre ner i dalen? Vi tänker feb-mars... -Vi är inte ute efter fest, men om det finns någon bar i området med tillgång till en öl i solen blir vi glada. Hur ser det ut där? Tror det hänt en del de senaste åren? -Hur är byn generellt? Är det en grå betongklump eller finns det något av Verbiers charm? Vi har bara åkt igenom när vi på snöiga dagar åkt igenom påväg till Bruson. Hur är det med affärer? Vi kommer ha bil, så vi tänker att vi kommer storhandla längre ner i dalen -Hur är det för barn? Vi har aldrig varit i Verbier med barn, men förstår det som att Les Esserts och Le Rouge är områden man vill vara nära. Det känns som att det blir ett stort projekt varje gång fyraåringen ska åka skidor. Finns det något alternativ? Stort tack på förhand! C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Le Châble i verbier, är det trist?
Tillbaka
Topp