Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Le Châble i verbier, är det trist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1226954" data-attributes="member: 15720"><p>Ååååå!!!</p><p>Säsong i Le Chable! Härliga minnen.</p><p>På den tiden (början på 2000-talet) en stendöd bondby med oss som enda säsongare, där man på väg till liften mötte de som just mjölkat korna (som fanns i källarna på flera av husen mitt i byn) komma gående med mjölkkanneryggsäckar och runt hörnet kom det en bonde som vallade en stor monstertjur längs bygatorna med bara en liten ”diregentpinne” i handen.....</p><p>Solen hade svårt att nå ner i byn på vintern så för After-ski var det pub Mont Fort och snabba ben för att inte missa sista liften ner kl 19 som gällde.... Sen blev vi även varnade för att gå in på de två-tre barerna som fanns eftersom lokalbefolkningen älskade att mucka gräl och börja boxas med främlingar!! <img class="smilie smilie--emoji" alt="😳" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f633.png" title="Flushed face :flushed:" data-shortname=":flushed:" loading="lazy" width="64" height="64" /></p><p>Numera har många bofasta säsongare och tidigare Verbierbor flyttat ner för att det helt enkelt blivit för dyrt att bo uppe i Verpan. Restaurang och pubutbudet har blivit lite bättre och Migrosaffären trot jag fortfarande finns kvar.</p><p>Men för aktuell info om utbudet i LC lämnar jag över till andra och återgår till mina nostalgiska minnen.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1226954, member: 15720"] Ååååå!!! Säsong i Le Chable! Härliga minnen. På den tiden (början på 2000-talet) en stendöd bondby med oss som enda säsongare, där man på väg till liften mötte de som just mjölkat korna (som fanns i källarna på flera av husen mitt i byn) komma gående med mjölkkanneryggsäckar och runt hörnet kom det en bonde som vallade en stor monstertjur längs bygatorna med bara en liten ”diregentpinne” i handen..... Solen hade svårt att nå ner i byn på vintern så för After-ski var det pub Mont Fort och snabba ben för att inte missa sista liften ner kl 19 som gällde.... Sen blev vi även varnade för att gå in på de två-tre barerna som fanns eftersom lokalbefolkningen älskade att mucka gräl och börja boxas med främlingar!! 😳 Numera har många bofasta säsongare och tidigare Verbierbor flyttat ner för att det helt enkelt blivit för dyrt att bo uppe i Verpan. Restaurang och pubutbudet har blivit lite bättre och Migrosaffären trot jag fortfarande finns kvar. Men för aktuell info om utbudet i LC lämnar jag över till andra och återgår till mina nostalgiska minnen..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Le Châble i verbier, är det trist?
Tillbaka
Topp