Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Led- och korsbandsskada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik66" data-source="post: 155612" data-attributes="member: 59791"><p>Tack för all uppmuntran. Nu skall vi inte övredriva för om jag fattade det rätt på sjukgymnasten på ortopeden är det "bara" främre korsbanden i höger knä samt inre ledbandet i vänster som gått i sönder. När man promenerar som vanligt känns det just inget i korsbandsskadeknät, däremot känns det ganska rejält visset i ledbandsskadeknät, framförallt om underlaget är ojämnt - är det normalt? Den enda övning som jag inte kan göra pga smärta är omvänd bencurl (baktassen upp mot baken). Nä, inga vikter utan bara ett gummiband. Ni som har lyckat med samma bedrift som jag, ungefär hur lång tid tog det innan det kändes skapligt med hjälp av träning? Dessutom, ni som gjort operation, antingen kors- eller ledband, hur länge efter operation kändes det OK?</p><p></p><p>Börjar bli rejält förbannad på att inte kan röra sig normalt. Mitt tips till alla om inte gjort sig illa är TRÄNA benen på gym eller bara med er egen kroppsvikt innan skidsäsongen. Se framförallt till att träna musklerna som har stödjande funktion runt knäna. Det har jag inte gjort, bara typ friskis gympa, och det ångrar jag idag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik66, post: 155612, member: 59791"] Tack för all uppmuntran. Nu skall vi inte övredriva för om jag fattade det rätt på sjukgymnasten på ortopeden är det "bara" främre korsbanden i höger knä samt inre ledbandet i vänster som gått i sönder. När man promenerar som vanligt känns det just inget i korsbandsskadeknät, däremot känns det ganska rejält visset i ledbandsskadeknät, framförallt om underlaget är ojämnt - är det normalt? Den enda övning som jag inte kan göra pga smärta är omvänd bencurl (baktassen upp mot baken). Nä, inga vikter utan bara ett gummiband. Ni som har lyckat med samma bedrift som jag, ungefär hur lång tid tog det innan det kändes skapligt med hjälp av träning? Dessutom, ni som gjort operation, antingen kors- eller ledband, hur länge efter operation kändes det OK? Börjar bli rejält förbannad på att inte kan röra sig normalt. Mitt tips till alla om inte gjort sig illa är TRÄNA benen på gym eller bara med er egen kroppsvikt innan skidsäsongen. Se framförallt till att träna musklerna som har stödjande funktion runt knäna. Det har jag inte gjort, bara typ friskis gympa, och det ångrar jag idag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Led- och korsbandsskada
Tillbaka
Topp