Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ledarskribent spär på klyschor och fördomar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 153459" data-attributes="member: 13863"><p>Jag har följt den här tråden och egentligen inte riktigt förstått vad som gjort er så upprörda ... ingen rök utan eld ... som man brukar säga! </p><p></p><p>Ledare är ju mycket ofta provocerande i sin natur och detta skiljer ju inte Hannes från artiklar om polisvåld, fallskärmar, döda svanar och annat smått och gott. En ledare utsäger ju sig inte för att vara opolitisk, objektiv och sakligt grundad, tvärtom ger den uttryck för skribentens personliga åsikter. Även om jag långt ifrån delar Hannes syn på frågan är det ju uppenbart ett problem att allt för många alpina åkare tar för stora risker. </p><p></p><p>Dödstalen i lavinolycker i vinter är ju fakta och då oavsett om det är fransmänn, schweizare, norrmän eller svenskar förolyckas. Det som är mest skrämmande är ju (åtminstone har jag fått den uppfattningen) att det inte är unga svenska män som är överrepresenterade utan istället betydligt äldre personer med mångårig bergserfarenhet ... det är riktigt ruggigt!</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 153459, member: 13863"] Jag har följt den här tråden och egentligen inte riktigt förstått vad som gjort er så upprörda ... ingen rök utan eld ... som man brukar säga! Ledare är ju mycket ofta provocerande i sin natur och detta skiljer ju inte Hannes från artiklar om polisvåld, fallskärmar, döda svanar och annat smått och gott. En ledare utsäger ju sig inte för att vara opolitisk, objektiv och sakligt grundad, tvärtom ger den uttryck för skribentens personliga åsikter. Även om jag långt ifrån delar Hannes syn på frågan är det ju uppenbart ett problem att allt för många alpina åkare tar för stora risker. Dödstalen i lavinolycker i vinter är ju fakta och då oavsett om det är fransmänn, schweizare, norrmän eller svenskar förolyckas. Det som är mest skrämmande är ju (åtminstone har jag fått den uppfattningen) att det inte är unga svenska män som är överrepresenterade utan istället betydligt äldre personer med mångårig bergserfarenhet ... det är riktigt ruggigt! That´s all folks! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ledarskribent spär på klyschor och fördomar
Tillbaka
Topp