Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Leg-tvång?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="matadoren" data-source="post: 82243" data-attributes="member: 37738"><p>Det brukar ju sägas att fransmännen inte eferföljer alkohollagarna något vidare. Dock kanske det har blivit striktare de senaste åren i och med EU. Nu har alla ställen ett "papper" på väggen bakom baren som går igenom den franska alkohollagen med rubriken att här serveras inte minderåriga. Men det e klart, på nån gång på danskställena hörde jag att någon blivit nekad för att det var 25 års åldersgräns. Men då är det som dave spruce säger att de vill ha en viss publik på stället. Och det är ett beteende som nordborna tagit med till alperna.</p><p></p><p>I övrig så vet jag att vid snobborterna på rivieran är det sällan leget som spelar roll, där blir man istället tillsagd att gå hem o trä på sig lite stiligare paltor innan man kommer tillbaka. I sverige hade de skylt på leg eller medlemskort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="matadoren, post: 82243, member: 37738"] Det brukar ju sägas att fransmännen inte eferföljer alkohollagarna något vidare. Dock kanske det har blivit striktare de senaste åren i och med EU. Nu har alla ställen ett "papper" på väggen bakom baren som går igenom den franska alkohollagen med rubriken att här serveras inte minderåriga. Men det e klart, på nån gång på danskställena hörde jag att någon blivit nekad för att det var 25 års åldersgräns. Men då är det som dave spruce säger att de vill ha en viss publik på stället. Och det är ett beteende som nordborna tagit med till alperna. I övrig så vet jag att vid snobborterna på rivieran är det sällan leget som spelar roll, där blir man istället tillsagd att gå hem o trä på sig lite stiligare paltor innan man kommer tillbaka. I sverige hade de skylt på leg eller medlemskort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Leg-tvång?
Tillbaka
Topp