Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lekfull och lättsvängd all mountain carver?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1270611" data-attributes="member: 144594"><p>Jag tänker att i lägre farter kan man ju alltid sladda litet (blir jag kickad från Freeride nu?). <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> Men visst, det är relativt svårare att carva snyggt i låg fart med bredare sidor. Men egentligen bara i hård pist. Är det uppkört, vårsnö eller litet nysnö i backen (och något av dessa gäller ju mycket ofta) så tycker jag att den skillnaden är försumbar. För mig.</p><p>Och det finns gott om "smala" skidor som överhuvudtaget inte fungerar i låg fart om man inte är teknikfantom (eller sladdar...), så det handlar om mer än bredd och fart. Med mina breda mjuka Rossignol Soul7 (äldre, ej HD) kan man nästan carva stillastående i liftkön (men mindre bra på is).</p><p></p><p>Tror nog inte att QST92 skulle göra dig besviken, efter vad jag hört, men jag har inte åkt på sådana själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1270611, member: 144594"] Jag tänker att i lägre farter kan man ju alltid sladda litet (blir jag kickad från Freeride nu?). ;) Men visst, det är relativt svårare att carva snyggt i låg fart med bredare sidor. Men egentligen bara i hård pist. Är det uppkört, vårsnö eller litet nysnö i backen (och något av dessa gäller ju mycket ofta) så tycker jag att den skillnaden är försumbar. För mig. Och det finns gott om "smala" skidor som överhuvudtaget inte fungerar i låg fart om man inte är teknikfantom (eller sladdar...), så det handlar om mer än bredd och fart. Med mina breda mjuka Rossignol Soul7 (äldre, ej HD) kan man nästan carva stillastående i liftkön (men mindre bra på is). Tror nog inte att QST92 skulle göra dig besviken, efter vad jag hört, men jag har inte åkt på sådana själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lekfull och lättsvängd all mountain carver?
Tillbaka
Topp