Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lekfull och lättsvängd all mountain carver?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jkraft" data-source="post: 1274800" data-attributes="member: 170215"><p>Att teståka själv är självklart det bästa om du har möjlighet.</p><p></p><p>Själv har jag demokört K2 Mindbender 89 Ti den här säsongen i Idre Fjäll i både 176 och 182 cm och måste säga att den är en fin kandidat för mig på en smalare "carvig" allmountain-skida. Det är något speciellt med 176ans 15 metersradie.</p><p>Funkade utmärkt utanför pisten om det inte är för djupt, men är kanske inget som inbjuder till hopp och lek. 182an kanske är mer relevant för någon med din längd+vikt.</p><p></p><p>Tror det är demo där (Head + K2) Tis och Fre lågsäsong och Tis-Fre högsäsong.</p><p>Annars tror jag det finns skidor att teståka i bl.a Kläppen (bl.a. Atomic och Salomon har jag för mig) och Stöten (bl.a. Völkl, iaf förra säsongen) också.</p><p></p><p>Äger för övrigt ett par Fischer RC ONE 78 GT och det är mina rena carvingskidor och som komplement till dom lättmanövrerade Dynastar M-Free 99 för skogsåkning.</p><p></p><p>EDIT- Missade att du redan beställt skidor</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jkraft, post: 1274800, member: 170215"] Att teståka själv är självklart det bästa om du har möjlighet. Själv har jag demokört K2 Mindbender 89 Ti den här säsongen i Idre Fjäll i både 176 och 182 cm och måste säga att den är en fin kandidat för mig på en smalare "carvig" allmountain-skida. Det är något speciellt med 176ans 15 metersradie. Funkade utmärkt utanför pisten om det inte är för djupt, men är kanske inget som inbjuder till hopp och lek. 182an kanske är mer relevant för någon med din längd+vikt. Tror det är demo där (Head + K2) Tis och Fre lågsäsong och Tis-Fre högsäsong. Annars tror jag det finns skidor att teståka i bl.a Kläppen (bl.a. Atomic och Salomon har jag för mig) och Stöten (bl.a. Völkl, iaf förra säsongen) också. Äger för övrigt ett par Fischer RC ONE 78 GT och det är mina rena carvingskidor och som komplement till dom lättmanövrerade Dynastar M-Free 99 för skogsåkning. EDIT- Missade att du redan beställt skidor [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lekfull och lättsvängd all mountain carver?
Tillbaka
Topp