icemiilk
Medlem
Lekfull pappaskida
Återigen dags för lite hjälp med skidköpet. I detta fall så är det dags att utöka skidkogret med en ”pappaskida”, gärna med en lekfull
karaktär.
Jag åker i nuläget på Blizzard Thunderbird R15 76 Ltd och Black Crow Atris. Ibland Racetiger SL FIS.
Hur definerar man (jag) en rolig pappaskida?
-Runt 90 mm i midja för lite mångsidighet utanför pist och som gärna får klara av vårslask (Passar dessutom bra i mitt skidkoger)
-Den ska vara rolig att carva med utan att vara beroende av höga hastigheter.
-Gärna lättsvängd
-Twintip eller i alla fall tail rocker för att kunna roa mig med gubbjibb och åka switch (primärt naturgupp)
-Bonus: Trots att jag skrev att den primärt inte ska tokköras så får den gärna ha lite popp ur svängarna.
Jag är en avancerad och dynamisk åkare på 183 cm och 83 kg och får nästan ner höften i snön.
Skidor jag kollat på som verkar intressanta är Line optic 88
Extrem formula 88
Black crow mirus cor
Black crow captis
Har även läst lite på Blizzard Rustler 9 men verkar vara lite mer fartkrävande och dessutom i det bredare laget utifrån mina önskemål.
Tacksam för era erfarenheter och ideer!
karaktär.
Jag åker i nuläget på Blizzard Thunderbird R15 76 Ltd och Black Crow Atris. Ibland Racetiger SL FIS.
Hur definerar man (jag) en rolig pappaskida?
-Runt 90 mm i midja för lite mångsidighet utanför pist och som gärna får klara av vårslask (Passar dessutom bra i mitt skidkoger)
-Den ska vara rolig att carva med utan att vara beroende av höga hastigheter.
-Gärna lättsvängd
-Twintip eller i alla fall tail rocker för att kunna roa mig med gubbjibb och åka switch (primärt naturgupp)
-Bonus: Trots att jag skrev att den primärt inte ska tokköras så får den gärna ha lite popp ur svängarna.
Jag är en avancerad och dynamisk åkare på 183 cm och 83 kg och får nästan ner höften i snön.
Skidor jag kollat på som verkar intressanta är Line optic 88
Extrem formula 88
Black crow mirus cor
Black crow captis
Har även läst lite på Blizzard Rustler 9 men verkar vara lite mer fartkrävande och dessutom i det bredare laget utifrån mina önskemål.
Tacksam för era erfarenheter och ideer!