Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lekfulla allmountainskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1064570" data-attributes="member: 29440"><p>Jag testade SD 95 förra vintern och tyckte de var grymma. Slutade med att jag köpte ett par SD 110 och är mycket nöjd med dem efter två dagar i Trysil förra påsken.</p><p>Lätt skida som är väldigt lätthanterlig i lös snö men även carvar mycket bra och stabilt i pisten trots sin bredd.</p><p>Skulle inte tveka på att välja en skida över över 100 i midjan även om jag åker en del pist. Det är större fördel med lite mer bredd i offpist än det är till nackdel i pisten.</p><p>Väger 80kg och har tränat och tävlat alpint sen 6 årsåldern så jag gillar oftast skidor med bra pistegenskaper. Har åkt mer och mer utanför pisten på senare år och börjar få in tekniken där med nu.</p><p></p><p>Valde 179cm eftersom det var den längd jag testade på 95:an och den var stabil även i höga farter men 186 hade nog funkat utan problem. Med tanke på din vikt så kan nog 179 räcka men jag skulle nog rekommendera SD 110 och då räcker 179cm och du får en väldigt lätthanterlig skida utanför pisten.</p><p></p><p>TST verkar också vara en grym skida som jag tyvärr inte haft möjlighet att testa. Köpte ett par TST W till sambon som hon inte har åkt på än. Ska bli spännande att se vad hon tycker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1064570, member: 29440"] Jag testade SD 95 förra vintern och tyckte de var grymma. Slutade med att jag köpte ett par SD 110 och är mycket nöjd med dem efter två dagar i Trysil förra påsken. Lätt skida som är väldigt lätthanterlig i lös snö men även carvar mycket bra och stabilt i pisten trots sin bredd. Skulle inte tveka på att välja en skida över över 100 i midjan även om jag åker en del pist. Det är större fördel med lite mer bredd i offpist än det är till nackdel i pisten. Väger 80kg och har tränat och tävlat alpint sen 6 årsåldern så jag gillar oftast skidor med bra pistegenskaper. Har åkt mer och mer utanför pisten på senare år och börjar få in tekniken där med nu. Valde 179cm eftersom det var den längd jag testade på 95:an och den var stabil även i höga farter men 186 hade nog funkat utan problem. Med tanke på din vikt så kan nog 179 räcka men jag skulle nog rekommendera SD 110 och då räcker 179cm och du får en väldigt lätthanterlig skida utanför pisten. TST verkar också vara en grym skida som jag tyvärr inte haft möjlighet att testa. Köpte ett par TST W till sambon som hon inte har åkt på än. Ska bli spännande att se vad hon tycker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lekfulla allmountainskidor?
Tillbaka
Topp