Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lekfulla chargers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 992189" data-attributes="member: 80520"><p>Jag kör själv på sideseth nu och kan ge en liten utvärdering av den. Jag gillar skidan skarpt själv, men det kan ha att göra med att jag köpt den också (man övervärderar alltid egna ägodelar, något många på freeride inte verkar riktigt tänka på ;P). Den går riktigt fint i puder, men det är nog inte så konstigt med tanke på måtten och rockerprofilen. När det blir rejält djup (~lårdjup) måste de har lite fart för att gå att jobba med och de svänger inte heller på en femöring om man inte tar i rejält, men det är absolut inte en skida som behöver tuggas i mach 3 för att få något ut av den.</p><p></p><p>Den går att åka skär i pist på, man får jobba lite för att få det funka och sen är det ju rockern som gör att det händer väldigt lite innan man kantat tillräckligt och när främre delen av skidan börjar ta i så blir det väldigt fort väldigt mycket sväng. Tycker själv den är lika snabb kant-kant som mina hardside (98 midja), men nu var det ett tag sen jag åkte hardsiden, så den bedömningen kan du ta med en nypa salt. I fören som är där emellan går den lätt att charge:a igenom i äkta fuck-everything-anda.</p><p></p><p>Vad gäller de andra skidorna i tråden kan jag säga att jag har en polare som kör auton och är sjukt nöjd med den. Vi båda är överens om att sethen och auton är skidor i ungefär samma segment, men auton är mer åt lekfull-hållet och sethen är mer åt charger-hållet. Vi har inte testat varandras skidor, utan de bedömningarna är baserade på handflexande, svängradier och vem som åker fortast. Beroende på hur länge du tänkte vänta kan jag ev. fixa en jämförelse mellan setharna och autosarna på snö, kommer förmodligen testa autosarna nångång under de kommande ~2 veckorna.</p><p></p><p>Angående down skis testade jag CD2 för några dagar sen och i alla fall vad gäller den skidan håller jag mig på Utters lag, jag kom inte överens med den alls. Men det är förmodligen mest en personlig preferens!</p><p></p><p>Det kan vara så att inlägget är lite utdaterat, nätet var överbelastat igår så fick vänta på dagens morgon med att posta!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 992189, member: 80520"] Jag kör själv på sideseth nu och kan ge en liten utvärdering av den. Jag gillar skidan skarpt själv, men det kan ha att göra med att jag köpt den också (man övervärderar alltid egna ägodelar, något många på freeride inte verkar riktigt tänka på ;P). Den går riktigt fint i puder, men det är nog inte så konstigt med tanke på måtten och rockerprofilen. När det blir rejält djup (~lårdjup) måste de har lite fart för att gå att jobba med och de svänger inte heller på en femöring om man inte tar i rejält, men det är absolut inte en skida som behöver tuggas i mach 3 för att få något ut av den. Den går att åka skär i pist på, man får jobba lite för att få det funka och sen är det ju rockern som gör att det händer väldigt lite innan man kantat tillräckligt och när främre delen av skidan börjar ta i så blir det väldigt fort väldigt mycket sväng. Tycker själv den är lika snabb kant-kant som mina hardside (98 midja), men nu var det ett tag sen jag åkte hardsiden, så den bedömningen kan du ta med en nypa salt. I fören som är där emellan går den lätt att charge:a igenom i äkta fuck-everything-anda. Vad gäller de andra skidorna i tråden kan jag säga att jag har en polare som kör auton och är sjukt nöjd med den. Vi båda är överens om att sethen och auton är skidor i ungefär samma segment, men auton är mer åt lekfull-hållet och sethen är mer åt charger-hållet. Vi har inte testat varandras skidor, utan de bedömningarna är baserade på handflexande, svängradier och vem som åker fortast. Beroende på hur länge du tänkte vänta kan jag ev. fixa en jämförelse mellan setharna och autosarna på snö, kommer förmodligen testa autosarna nångång under de kommande ~2 veckorna. Angående down skis testade jag CD2 för några dagar sen och i alla fall vad gäller den skidan håller jag mig på Utters lag, jag kom inte överens med den alls. Men det är förmodligen mest en personlig preferens! Det kan vara så att inlägget är lite utdaterat, nätet var överbelastat igår så fick vänta på dagens morgon med att posta! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lekfulla chargers
Tillbaka
Topp