Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Lekfulla Telemarkskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="matsrosen" data-source="post: 1091694" data-attributes="member: 35674"><p>Du verkar leva skid-drömmen Edvin!</p><p>Backland är nog en kanonskida, modellen som är 95 bred blev testfavorit i Åka Skidors test senast och FR117 fick bra omdöme. Får du möjlighet att prova Blizzard Bonafide eller Rossignols senaste SKY 7 HD vore det spännande att höra dina synpunkter. </p><p></p><p>Jag har inte så mycket att jämföra telemarksskidor med förutom mina Cham 87'or och det är ju kanonsvårt att hitta demoskidor med NTN bindning. Har försökt läsa mig till vilken lättare skida som skulle kunna passa bra som allround och för toppturer med och som jag förstått det bör min alpina smak kunna tillämpas även på mitt val av telemarksskidor. Det vill säga att jag vill ha en mellanbred skida 95-105 som är kul att åka över hela berget, gå toppturer med men även att det är en stabil skida att trycka på lite med i pisten.</p><p>Fortsättning följer från skiddjungeln!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="matsrosen, post: 1091694, member: 35674"] Du verkar leva skid-drömmen Edvin! Backland är nog en kanonskida, modellen som är 95 bred blev testfavorit i Åka Skidors test senast och FR117 fick bra omdöme. Får du möjlighet att prova Blizzard Bonafide eller Rossignols senaste SKY 7 HD vore det spännande att höra dina synpunkter. Jag har inte så mycket att jämföra telemarksskidor med förutom mina Cham 87'or och det är ju kanonsvårt att hitta demoskidor med NTN bindning. Har försökt läsa mig till vilken lättare skida som skulle kunna passa bra som allround och för toppturer med och som jag förstått det bör min alpina smak kunna tillämpas även på mitt val av telemarksskidor. Det vill säga att jag vill ha en mellanbred skida 95-105 som är kul att åka över hela berget, gå toppturer med men även att det är en stabil skida att trycka på lite med i pisten. Fortsättning följer från skiddjungeln! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Lekfulla Telemarkskidor
Tillbaka
Topp