Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lekfullt alternativ till Enforcer 93
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1290631" data-attributes="member: 33485"><p>Vad vill du ha ut av skidan? För åkning i lägre hastigheter är det svårt att hitta något mer underhållande än mjukt och svängglatt. Jag har ett barn i liknande ålder som din yngsta och har gott om bredare skidor, vilket är värt att ha i åtanke.</p><p></p><p>För åkning med barn, eller på mindre/flackare berg över lag, tycker jag att svänggladare och mjukare skidor bjuder på mer underhållning än annat. Ingen av ovan nämnda skidor kommer vara superroliga i de hastigheter du åker i med barn (där är något liknande Line Blade svårslaget) och ett par av skidorna du listar är inte speciellt annorlunda från dina Enforcer egentligen, de mer traditionella skidorna hade jag nog slopat med en gång (ranger 102 och Maveric) då det, i min bok, skulle bli för mycket överlapp.</p><p></p><p>En modernare friåkningsgeometri (som qst106 även om det finsn fler) kommer vara större skillnad mot dina Enforcer, och vara roligare för din egen friåkning. De kommer vara fullt dugliga när du åker med barn men inte direkt underhållande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1290631, member: 33485"] Vad vill du ha ut av skidan? För åkning i lägre hastigheter är det svårt att hitta något mer underhållande än mjukt och svängglatt. Jag har ett barn i liknande ålder som din yngsta och har gott om bredare skidor, vilket är värt att ha i åtanke. För åkning med barn, eller på mindre/flackare berg över lag, tycker jag att svänggladare och mjukare skidor bjuder på mer underhållning än annat. Ingen av ovan nämnda skidor kommer vara superroliga i de hastigheter du åker i med barn (där är något liknande Line Blade svårslaget) och ett par av skidorna du listar är inte speciellt annorlunda från dina Enforcer egentligen, de mer traditionella skidorna hade jag nog slopat med en gång (ranger 102 och Maveric) då det, i min bok, skulle bli för mycket överlapp. En modernare friåkningsgeometri (som qst106 även om det finsn fler) kommer vara större skillnad mot dina Enforcer, och vara roligare för din egen friåkning. De kommer vara fullt dugliga när du åker med barn men inte direkt underhållande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lekfullt alternativ till Enforcer 93
Tillbaka
Topp