Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lekfullt alternativ till Mantra 102?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="cagr" data-source="post: 1278400" data-attributes="member: 146558"><p>Har inte testat Arv på ett tag men gillar du känslan av Mantra samt metall under foten håller jag med [USER=33485]@Jarle[/USER] . Sen är väl gränsen mellan jibb inspirerande all mountain/freerideskidor och jibbskidor med mer all mountain/freeride fokus hårfin. Kanske främst med eller utan metall i konstruktionen som är den stora skillnaden.</p><p></p><p> Har haft Rustler 9 som go to skida för likande åkning som du beskriver. Riktigt smidig vs Mantra men fortfarande bra stabilitet under foten. Dock tycker jag flytet är så där både om det snöat en del samt om det går lite långsamare i skogen. Har testat Rustler 10 och tycker fördelen i flyt utanför klart överväger det lilla man tappar i grepp när det blir lite hårdare. Har bara testat optic 104 något åk men upplevde främst framdelen av skidan som lite mjukare vs Rustler 10.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cagr, post: 1278400, member: 146558"] Har inte testat Arv på ett tag men gillar du känslan av Mantra samt metall under foten håller jag med [USER=33485]@Jarle[/USER] . Sen är väl gränsen mellan jibb inspirerande all mountain/freerideskidor och jibbskidor med mer all mountain/freeride fokus hårfin. Kanske främst med eller utan metall i konstruktionen som är den stora skillnaden. Har haft Rustler 9 som go to skida för likande åkning som du beskriver. Riktigt smidig vs Mantra men fortfarande bra stabilitet under foten. Dock tycker jag flytet är så där både om det snöat en del samt om det går lite långsamare i skogen. Har testat Rustler 10 och tycker fördelen i flyt utanför klart överväger det lilla man tappar i grepp när det blir lite hårdare. Har bara testat optic 104 något åk men upplevde främst framdelen av skidan som lite mjukare vs Rustler 10. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lekfullt alternativ till Mantra 102?
Tillbaka
Topp