Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lengde på frontside carver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1026762" data-attributes="member: 13863"><p>Jag kör 181 cm. Väger 92 kg och tycker skidorna är lekfulla och kvicka ... ;-) <strong>176 cm är antagligen helt rätt för dig </strong>med tanke på din vikt. RTM 84 är den bästa allroundpistcarvern jag någonsin kört. Hur den går offpist har jag ingen aning om, där kör jag med fetare verktyg.</p><p></p><p>Edit: Skidan är visserligen fullrocker men rockern är så låg att man nyttjar hela skidan på kant vilket gör att det inte påverkar längdvalet på samma sätt som en offpistskida med högre rocker och taper ... </p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1026762, member: 13863"] Jag kör 181 cm. Väger 92 kg och tycker skidorna är lekfulla och kvicka ... ;-) [b]176 cm är antagligen helt rätt för dig [/b]med tanke på din vikt. RTM 84 är den bästa allroundpistcarvern jag någonsin kört. Hur den går offpist har jag ingen aning om, där kör jag med fetare verktyg. Edit: Skidan är visserligen fullrocker men rockern är så låg att man nyttjar hela skidan på kant vilket gör att det inte påverkar längdvalet på samma sätt som en offpistskida med högre rocker och taper ... /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lengde på frontside carver
Tillbaka
Topp