Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Les 2 Alpes
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidepartment" data-source="post: 52233" data-attributes="member: 35967"><p>Les Deux Alpes är absolut inte så dåligt som vissa gör sken av. Sysemet är stort och de har ett flertal moderna liftar som effektivt tar dig upp på berget. Bland annat en snabb åttastolslift med riktigt skön stoppning. Precis som i TV-soffan! Systemet är stort och det finns möjligheter till lättillgänglig offpist på många ställen. Då det inte är ett svenskställe finns också möligheter att få lite orört. TIll skillnad från Val D och Cham. Glaciären är stor och till största delen flack men pisterna ner mot skiers right bjuder på bättre lutning. Inte många Alporter ha så stor glaciäråkning som L2A. Det är alltid fina snöförhållanden där även om snön suger i övriga systemet. Byn är fransk, dvs betong och funktionell men det finns fulare.</p><p></p><p>Snötillgången är jag mer osäker på. Jag har inte haft superförhållnaden när jag varit där och jag vet inte vad som är normalt i förhållande till andra orter. Systemet ligger relativt långt söder ut vilket brukar borga för sol och varmt och mindre snö. </p><p></p><p>Har man bil har man också tillgång till Alpe d´Huez och Serre Chevalier samt även La Grave men de orterna brukar ha liknande förhållnaden. Man kan ta sig över till Italienska sidan där vädret kan vara annorlunda men i år är det OS där och kanske inte alltid ett alternativ därför. </p><p></p><p>L2A är som flera andra stora franska system. Är det bra med snö är offpisten obegränsad är det dåligt är det mindre kul men vart f... är det kul då?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidepartment, post: 52233, member: 35967"] Les Deux Alpes är absolut inte så dåligt som vissa gör sken av. Sysemet är stort och de har ett flertal moderna liftar som effektivt tar dig upp på berget. Bland annat en snabb åttastolslift med riktigt skön stoppning. Precis som i TV-soffan! Systemet är stort och det finns möjligheter till lättillgänglig offpist på många ställen. Då det inte är ett svenskställe finns också möligheter att få lite orört. TIll skillnad från Val D och Cham. Glaciären är stor och till största delen flack men pisterna ner mot skiers right bjuder på bättre lutning. Inte många Alporter ha så stor glaciäråkning som L2A. Det är alltid fina snöförhållanden där även om snön suger i övriga systemet. Byn är fransk, dvs betong och funktionell men det finns fulare. Snötillgången är jag mer osäker på. Jag har inte haft superförhållnaden när jag varit där och jag vet inte vad som är normalt i förhållande till andra orter. Systemet ligger relativt långt söder ut vilket brukar borga för sol och varmt och mindre snö. Har man bil har man också tillgång till Alpe d´Huez och Serre Chevalier samt även La Grave men de orterna brukar ha liknande förhållnaden. Man kan ta sig över till Italienska sidan där vädret kan vara annorlunda men i år är det OS där och kanske inte alltid ett alternativ därför. L2A är som flera andra stora franska system. Är det bra med snö är offpisten obegränsad är det dåligt är det mindre kul men vart f... är det kul då? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Les 2 Alpes
Tillbaka
Topp