Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Les Arcs 2010/2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Beek" data-source="post: 804358" data-attributes="member: 90880"><p>Tja, du har ju redan fått ett så bra svar men jag kan ju tillägga att det finns fest att tillgå i Arcs 1800-byn, det är dock nästan bara britter där, After-ski är dåck nästan helt obefintligt. </p><p></p><p>Backarna i Les Arcs är enligt mig ganska så smala och påminner mer om svenska backar än alpbackar, dock så är det ju alpmiljö och betydligt längre backar än i sverige men smalheten kan leda till att de snabbt kan bli uppåkta när det har kommit puder. Stället är dock så stort så det skall gå att hitta ställen som är nästintill orörda om man drar sig långt bort från de stora liftarna. Själv så tyckte jag att backarna var lite flacka, på större delar av berget kan offpiståkningen bli lite svår om det har kommit mycket nysnö över natten (mer än 3-4 dec), då lutningen inte räcker till för att hålla dig på snön, det finns dock några bra spår med lite mer lutning där blir dock offpisten ganska snabbt uppåkt. Les arcs skall ha röstats fram til att ha franska alpernas bästa parker 07 (om jag inte minns helt fel) vilket inte säger så mycket då standarden på parker i franska alperna är låg och jag som tycker att det är sjukt kul att jibba blev väl ganska så besviken på parkerna.</p><p></p><p>I Arcs 1800-byn är mat och förbrukningsvaror ganska så dyrt men skidutrustningen håller en bra prisklass. Man kan dock ta funikulären ner till Bourg och handla mat, vilket är att rekommendera.</p><p></p><p>Mitt intryck utav Les Arcs var att det är ett typiskt mindre alpresemål med lite turrister, bra att kunna franska, ingen liftkö och extremt mycket snö.</p><p></p><p>Hoppas att man kunde vara till någon hjälp och ha det så kul under säsongandet.</p><p></p><p>/Danne</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Beek, post: 804358, member: 90880"] Tja, du har ju redan fått ett så bra svar men jag kan ju tillägga att det finns fest att tillgå i Arcs 1800-byn, det är dock nästan bara britter där, After-ski är dåck nästan helt obefintligt. Backarna i Les Arcs är enligt mig ganska så smala och påminner mer om svenska backar än alpbackar, dock så är det ju alpmiljö och betydligt längre backar än i sverige men smalheten kan leda till att de snabbt kan bli uppåkta när det har kommit puder. Stället är dock så stort så det skall gå att hitta ställen som är nästintill orörda om man drar sig långt bort från de stora liftarna. Själv så tyckte jag att backarna var lite flacka, på större delar av berget kan offpiståkningen bli lite svår om det har kommit mycket nysnö över natten (mer än 3-4 dec), då lutningen inte räcker till för att hålla dig på snön, det finns dock några bra spår med lite mer lutning där blir dock offpisten ganska snabbt uppåkt. Les arcs skall ha röstats fram til att ha franska alpernas bästa parker 07 (om jag inte minns helt fel) vilket inte säger så mycket då standarden på parker i franska alperna är låg och jag som tycker att det är sjukt kul att jibba blev väl ganska så besviken på parkerna. I Arcs 1800-byn är mat och förbrukningsvaror ganska så dyrt men skidutrustningen håller en bra prisklass. Man kan dock ta funikulären ner till Bourg och handla mat, vilket är att rekommendera. Mitt intryck utav Les Arcs var att det är ett typiskt mindre alpresemål med lite turrister, bra att kunna franska, ingen liftkö och extremt mycket snö. Hoppas att man kunde vara till någon hjälp och ha det så kul under säsongandet. /Danne [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Les Arcs 2010/2011
Tillbaka
Topp