Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Letar efter ny Rippey!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 867737" data-attributes="member: 80557"><p>Sällskapsåkning tror jag funkar bra, kan inte minnas att sista åket ner från parken, dvs när man är trött och såsig i huvud och ben skulle vara något annat än en nice ride (i alla fall eftersom det ofta sammanfaller med backar fulla med lös snö över allt)... I jämförelse med min andra bräda Forum Destroyer (som är helt twin) är CustomX:en dessutom fantastiskt nice pisten. Jag står förvisso typ 62cm anka stance centrerat så för mig åker den inte direkt cleant i pisten om man inte anstränger sig lite och carvar så jag skiddar väl mest runt... men så det borde väl gå att säga att den är förlåtande och tillåter slöåkning kanske? (även om inte så cleant da) .. är nog värt att testa runt lite med olika inställningar iof... den är ju directional i shape men twin i flex... undrar hur den skulle bete sig med smalare stance (cleanare svängare antar jag?) däremot undrar jag hur den blir om man kör lite setback... egentligen har den ju 25mm default setback... btw för hopp och sa.. den är naturligtvis inte lika safe för switch/cab som exempelvis destroyern... men det funkar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 867737, member: 80557"] Sällskapsåkning tror jag funkar bra, kan inte minnas att sista åket ner från parken, dvs när man är trött och såsig i huvud och ben skulle vara något annat än en nice ride (i alla fall eftersom det ofta sammanfaller med backar fulla med lös snö över allt)... I jämförelse med min andra bräda Forum Destroyer (som är helt twin) är CustomX:en dessutom fantastiskt nice pisten. Jag står förvisso typ 62cm anka stance centrerat så för mig åker den inte direkt cleant i pisten om man inte anstränger sig lite och carvar så jag skiddar väl mest runt... men så det borde väl gå att säga att den är förlåtande och tillåter slöåkning kanske? (även om inte så cleant da) .. är nog värt att testa runt lite med olika inställningar iof... den är ju directional i shape men twin i flex... undrar hur den skulle bete sig med smalare stance (cleanare svängare antar jag?) däremot undrar jag hur den blir om man kör lite setback... egentligen har den ju 25mm default setback... btw för hopp och sa.. den är naturligtvis inte lika safe för switch/cab som exempelvis destroyern... men det funkar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Letar efter ny Rippey!
Tillbaka
Topp