Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Letar mjuka all mountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1146721" data-attributes="member: 144594"><p>Du kan få köpa mina Rossignol Soul 7 (före HD). Alldeles för sladdriga för mig. Fast frakten blir dyr (bor i södra Australien...)</p><p></p><p>Instämmer också i att du kan vara inne på fel spår. Det är kanske inte ”mjukhet” du egentligen vill ha. En kompetent skida som passar dig och som lyder dig som du vill är antagligen mindre tröttande i svåra förhållanden. </p><p></p><p>Jämför med för mjuka pjäxor... kan bli väldigt jobbigt för lår och knän. </p><p></p><p>Du har rätt, provåka är det som gäller. Och glöm då inte att ibland kan samma skida bli ganska annorlunda i en annan längd. Jag provåkte ett par Salomon Sentinel i Åre 2011 och älskade dem, köpte sedan ett längre par och det blev en annan känsla som jag gillade sämre. </p><p>Så var försiktig med (spec i ditt fall) att gå upp i längd. </p><p></p><p>Om det är några ord du ska leta efter i tester så är det kanske ”förlåtande” och ”mångsidig”. </p><p>Förutom de som redan nämnts tror jag att Line Sick Day, Blizzard Rustler och litet bredare Rossignol Soul HD brukar benämnas med såna ord.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1146721, member: 144594"] Du kan få köpa mina Rossignol Soul 7 (före HD). Alldeles för sladdriga för mig. Fast frakten blir dyr (bor i södra Australien...) Instämmer också i att du kan vara inne på fel spår. Det är kanske inte ”mjukhet” du egentligen vill ha. En kompetent skida som passar dig och som lyder dig som du vill är antagligen mindre tröttande i svåra förhållanden. Jämför med för mjuka pjäxor... kan bli väldigt jobbigt för lår och knän. Du har rätt, provåka är det som gäller. Och glöm då inte att ibland kan samma skida bli ganska annorlunda i en annan längd. Jag provåkte ett par Salomon Sentinel i Åre 2011 och älskade dem, köpte sedan ett längre par och det blev en annan känsla som jag gillade sämre. Så var försiktig med (spec i ditt fall) att gå upp i längd. Om det är några ord du ska leta efter i tester så är det kanske ”förlåtande” och ”mångsidig”. Förutom de som redan nämnts tror jag att Line Sick Day, Blizzard Rustler och litet bredare Rossignol Soul HD brukar benämnas med såna ord. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Letar mjuka all mountain
Tillbaka
Topp