Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Letar mjuka all mountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1146947" data-attributes="member: 92022"><p>Jag väger är 170cm och väger 65kg och testade project 90 womens i 160cm. Bra grepp när det är hårt och väldigt mjuk. Inga problem att lägga korta skärande svängar i blå backe. För mjuk för mig men en bra skida för lätta åkare och riktigt kul i rätt förhållanden men jag vill ha en stabilare skida i dom brantare backarna. </p><p></p><p>Annars kikade jag lite på nordica santa ana 93. Lyckades inte testa den men gillade enforcern även om den var lite styv. Köper du begagnat så kolla vilken årsmodell för santa ana gjordes om helt för nåt år sen och blev klart styvare därefter (2 metall lager som enforcer). Åkt santa ana 100 och den är en bra skida men bredden avskräckte. </p><p></p><p>Jag testade också extreme fusion 95. Stabil skida och rätt kul att åka på så det är också ett bra val. Förvånad över hur stabil den var i hårdare före trots rockern som brukar skapa fladder. Låg radie så den är ganska snabb runt i sväng. </p><p></p><p>Jag landade på head kore 93 171cm. Den är rätt styv och ganska tråkig om man inte driver på, däremot stabil så det blir inga överraskningar om man åker långsamt på gott och ont... </p><p>Gick bättre i vårslasken men behöver troligtvis jobba med tekniken för att det ska gå bra när det blir hårdare i backen. Skidan verkar leverera än så länge. </p><p>Kore 99 var mjukare och lekfullare än 93an men jag föredrar smalare skidor då jag känner av knän och fotleder efter en dag om jag åker på bredare skidor i hårt före. </p><p></p><p>Åker du mycket pist så är det jobbigare med en bredare skida för det blir mer belastning på knän och leder. Så jag rekommenderar något smalare skida om det är pist som är fokus. Kanske kring 90 om du ändå vill ha offpistkaraktär, annars funkar säkert smalare fint också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1146947, member: 92022"] Jag väger är 170cm och väger 65kg och testade project 90 womens i 160cm. Bra grepp när det är hårt och väldigt mjuk. Inga problem att lägga korta skärande svängar i blå backe. För mjuk för mig men en bra skida för lätta åkare och riktigt kul i rätt förhållanden men jag vill ha en stabilare skida i dom brantare backarna. Annars kikade jag lite på nordica santa ana 93. Lyckades inte testa den men gillade enforcern även om den var lite styv. Köper du begagnat så kolla vilken årsmodell för santa ana gjordes om helt för nåt år sen och blev klart styvare därefter (2 metall lager som enforcer). Åkt santa ana 100 och den är en bra skida men bredden avskräckte. Jag testade också extreme fusion 95. Stabil skida och rätt kul att åka på så det är också ett bra val. Förvånad över hur stabil den var i hårdare före trots rockern som brukar skapa fladder. Låg radie så den är ganska snabb runt i sväng. Jag landade på head kore 93 171cm. Den är rätt styv och ganska tråkig om man inte driver på, däremot stabil så det blir inga överraskningar om man åker långsamt på gott och ont... Gick bättre i vårslasken men behöver troligtvis jobba med tekniken för att det ska gå bra när det blir hårdare i backen. Skidan verkar leverera än så länge. Kore 99 var mjukare och lekfullare än 93an men jag föredrar smalare skidor då jag känner av knän och fotleder efter en dag om jag åker på bredare skidor i hårt före. Åker du mycket pist så är det jobbigare med en bredare skida för det blir mer belastning på knän och leder. Så jag rekommenderar något smalare skida om det är pist som är fokus. Kanske kring 90 om du ändå vill ha offpistkaraktär, annars funkar säkert smalare fint också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Letar mjuka all mountain
Tillbaka
Topp