Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Letar Turbindning för att åka ner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 971027" data-attributes="member: 40123"><p>Har själv kört med Duke sen dom kom och aldrig haft problem. Naturligvis så fanns det barnsjukdommar som nämns ovan. Dock något jag inte kan förstå i dessa touring/freeride trender är att dessa nya bindningar Salomons och Atomics (+ de nya Duke) blir tyngre. Att man gör bindingar som är tyngre och tyngre rimmar inte alls i min värld då man jagar ibland gram (naturligvis så kan det påverka prestanda etc,,, men det verkar så ologiskt). Med detta så skall jag själv lämna Dukevärlden och gå på Dynafits Radical (årets modell som just då är uppdaterad pga barnsjukdommar) som sätt på ett par Sidestashisar.. (ngt smalare än Atlas om jag inte har fel men dock)..och sedan ett par Dynafit Titan UL...</p><p>Men strunta i vad jag har.,,,, men var försiktigt med att saker och ting blir för tunga,,, inte kul på 3500m höjd och du har 2 timmar kvar till du är framme...bla.bla..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 971027, member: 40123"] Har själv kört med Duke sen dom kom och aldrig haft problem. Naturligvis så fanns det barnsjukdommar som nämns ovan. Dock något jag inte kan förstå i dessa touring/freeride trender är att dessa nya bindningar Salomons och Atomics (+ de nya Duke) blir tyngre. Att man gör bindingar som är tyngre och tyngre rimmar inte alls i min värld då man jagar ibland gram (naturligvis så kan det påverka prestanda etc,,, men det verkar så ologiskt). Med detta så skall jag själv lämna Dukevärlden och gå på Dynafits Radical (årets modell som just då är uppdaterad pga barnsjukdommar) som sätt på ett par Sidestashisar.. (ngt smalare än Atlas om jag inte har fel men dock)..och sedan ett par Dynafit Titan UL... Men strunta i vad jag har.,,,, men var försiktigt med att saker och ting blir för tunga,,, inte kul på 3500m höjd och du har 2 timmar kvar till du är framme...bla.bla.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Letar Turbindning för att åka ner
Tillbaka
Topp