Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Levi
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skandinaven" data-source="post: 916980" data-attributes="member: 71498"><p>Halloj! Har kört 3 säsonger på Levi och har varit skitnöjd. Lite jobbigt e de ju i januari när man får ta på sig all jävla utrustning man äger för att hålla sig varm i -30/-35. Mars skall nog vara riktigt fint, då börjar man se lite mer av solen också. Offpisten är alltid lite osäker på LEvi på grund av att det finns så lite träd vilket leder till att vinden gör dom öppna områdena isiga, men känner man till ställena och är beredd på en 5-10min promenad tillbaks till liften så kan man få en hel del fina åk. Har faktist ett dåligt klipp på vimeo du kan kolla. Mulet väder så blir liksom lite flatlight och glidet var jävligt dåligt då jag åkte på en gammal slite och ovallad parkbräda. [MEDIA=vimeo]20690298[/MEDIA]</p><p>Samma åk 2 ggr. Ett jävligt bra åk om man vallat rätt.</p><p>Så finns det brantare åk om man känner för det men för att hitta dom orörda ställena med fin offpist så kan de vara bra att ha nån med sig som känner till område. Har själv under året gjort ett par små missar som har belönat mig med en timmes skogspromenad med snö till midjan.</p><p>Pisterna borde under mars månad vara i prima skick vilket dom är största delen av säsongen, alla nedfarter pistas varje dag.</p><p></p><p>För dom som åker park rekommenderar jag mycket varmt Levi.</p><p>Nattlivet är helgalet, en hel del finnar kallar Levi för finlands Ibiza, haha!</p><p></p><p>Är inte fullt säker ennu men kommer troligen vara på Levi mellan Feb - April så de e bara att kontakta mig så kan ja visa "hemliga" offpister.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skandinaven, post: 916980, member: 71498"] Halloj! Har kört 3 säsonger på Levi och har varit skitnöjd. Lite jobbigt e de ju i januari när man får ta på sig all jävla utrustning man äger för att hålla sig varm i -30/-35. Mars skall nog vara riktigt fint, då börjar man se lite mer av solen också. Offpisten är alltid lite osäker på LEvi på grund av att det finns så lite träd vilket leder till att vinden gör dom öppna områdena isiga, men känner man till ställena och är beredd på en 5-10min promenad tillbaks till liften så kan man få en hel del fina åk. Har faktist ett dåligt klipp på vimeo du kan kolla. Mulet väder så blir liksom lite flatlight och glidet var jävligt dåligt då jag åkte på en gammal slite och ovallad parkbräda. [MEDIA=vimeo]20690298[/MEDIA] Samma åk 2 ggr. Ett jävligt bra åk om man vallat rätt. Så finns det brantare åk om man känner för det men för att hitta dom orörda ställena med fin offpist så kan de vara bra att ha nån med sig som känner till område. Har själv under året gjort ett par små missar som har belönat mig med en timmes skogspromenad med snö till midjan. Pisterna borde under mars månad vara i prima skick vilket dom är största delen av säsongen, alla nedfarter pistas varje dag. För dom som åker park rekommenderar jag mycket varmt Levi. Nattlivet är helgalet, en hel del finnar kallar Levi för finlands Ibiza, haha! Är inte fullt säker ennu men kommer troligen vara på Levi mellan Feb - April så de e bara att kontakta mig så kan ja visa "hemliga" offpister. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Levi
Tillbaka
Topp