Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Lib Tech bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Superpark" data-source="post: 903147" data-attributes="member: 68210"><p>Åkte på MC kink förra säsongen (mer eller mindre en SB/La niná med annnan design) grymt rolig men orolig i högre farter och lite livlös på slutet av säsongen.</p><p></p><p>Körde halva förra säsongen på TRSen, kan vara en av de bästa brädor jag åkt på. Grym för det mesta, (klart att man vill ha något lite längre i puder men bananshapen hjälper mkt, och även klart att man skulle vilja har lite mer styvhet och längd i pisten..). Dessvärre knäckte jag den och bestämde mig för att kliva upp ytterlige ett snäpp i hårdhet så körde resten av säsongen på TRICE HP. betydligt stabilare bräda än både MC kink och TRS:en.</p><p></p><p>Brädorna är du jämför är väl relativt lika. lite olika shape bara</p><p></p><p>Skulle inte säga att man generellt kan gå ner i längd bara för att det är en rocker bräda, du har fortfarande en effektiv åklängd som begränsar och det är den du ska jämföra mellan olika brädor, kan vara samma på två olika brädor med samma totallängd. Exempelvis skiljer det nästan 3 cm mellan TRS 157 och Magic 157. Sen har det ju såklart med noslängden att göra också, du kan ju ha en puderbräda med kort effektiv åklängd men som har "oversized" nose som ger bättre flyt än andra brädor i samma längd. dvs även shapen på brädan spelar roll. </p><p></p><p>Om du är ny i parken är det alltid skönt med en lite mjukare/ mer förlåtande bräda. </p><p></p><p>Kör på TRS, du kommer inte ångra dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Superpark, post: 903147, member: 68210"] Åkte på MC kink förra säsongen (mer eller mindre en SB/La niná med annnan design) grymt rolig men orolig i högre farter och lite livlös på slutet av säsongen. Körde halva förra säsongen på TRSen, kan vara en av de bästa brädor jag åkt på. Grym för det mesta, (klart att man vill ha något lite längre i puder men bananshapen hjälper mkt, och även klart att man skulle vilja har lite mer styvhet och längd i pisten..). Dessvärre knäckte jag den och bestämde mig för att kliva upp ytterlige ett snäpp i hårdhet så körde resten av säsongen på TRICE HP. betydligt stabilare bräda än både MC kink och TRS:en. Brädorna är du jämför är väl relativt lika. lite olika shape bara Skulle inte säga att man generellt kan gå ner i längd bara för att det är en rocker bräda, du har fortfarande en effektiv åklängd som begränsar och det är den du ska jämföra mellan olika brädor, kan vara samma på två olika brädor med samma totallängd. Exempelvis skiljer det nästan 3 cm mellan TRS 157 och Magic 157. Sen har det ju såklart med noslängden att göra också, du kan ju ha en puderbräda med kort effektiv åklängd men som har "oversized" nose som ger bättre flyt än andra brädor i samma längd. dvs även shapen på brädan spelar roll. Om du är ny i parken är det alltid skönt med en lite mjukare/ mer förlåtande bräda. Kör på TRS, du kommer inte ångra dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Lib Tech bräda?
Tillbaka
Topp