Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Lib Tech bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 903164" data-attributes="member: 28391"><p>Det här med att gå ner i längd på en bräda med rocker hör man lite då ch då och under vissa omständigheter så stämmer det men långt ifrån alltid. När Lib-Tech lanserade Skate-Bananan till säsongen 07-08 gjorde man en grej av att man kunde köra den kortare än sin vanliga bräda med camber. Tanken var att rockerformen gjorde att brädan flöt bättre i puder och att man därför kunde köra ett centrerat stance i pudret istället för bakmonterat som alltid har varit bäst i puder. Lib-Tech menade att deras Skate-Banana var en parkbräda som funkade överallt (tack vara Banana Tech och Magne Traction) och då kunde man alltså i praktiken köra sin "parklängd" som "allroundlängd" vilket för de flesta skulle betyda att man gick ner lite i längd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 903164, member: 28391"] Det här med att gå ner i längd på en bräda med rocker hör man lite då ch då och under vissa omständigheter så stämmer det men långt ifrån alltid. När Lib-Tech lanserade Skate-Bananan till säsongen 07-08 gjorde man en grej av att man kunde köra den kortare än sin vanliga bräda med camber. Tanken var att rockerformen gjorde att brädan flöt bättre i puder och att man därför kunde köra ett centrerat stance i pudret istället för bakmonterat som alltid har varit bäst i puder. Lib-Tech menade att deras Skate-Banana var en parkbräda som funkade överallt (tack vara Banana Tech och Magne Traction) och då kunde man alltså i praktiken köra sin "parklängd" som "allroundlängd" vilket för de flesta skulle betyda att man gick ner lite i längd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Lib Tech bräda?
Tillbaka
Topp