Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
LibTech UPPROP! Ventilera din BTX / MTX åsikt!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 519753" data-attributes="member: 28391"><p>Jag har ju jobbat med Gnu och Lib i Sverige de senaste vintrarna men jag gör inte det längre.</p><p></p><p>Jag anser att Magne-Traction (MTX) är en av de bästa innovationerna på snowboardmarknaden någonsin. Du får ett väldigt mycket bättre kantgrepp och du utnyttjar hela den effektiva kantlängden på ett mycket effektivare sätt än om du har vanlig sidoskärning. Du kan åka med avslappnat och behöver inte anstränga dig lika mycket.</p><p></p><p>Lib-Techs Banana Tech, med ett omvänt spann mellan fötterna och en bräda som är helt plan från bindningarna och utåt, är ett koncept som gör brädan väldigt lekfull och lättåkt. Brädan blir väldigt snabbsvängd tack vare att brädn redan är böjd i svängens riktning när du lägger upp den på kant. Du får dessutom en mer surfig klänsla i åkningen och flytet i puder blir betydligt bättre. Du kan ta din mittmonterade freestylebräda och köra puder utan några problem.</p><p></p><p>Kombinationen av Banana Tech och Magne-Traction kallas Banana Traction (BTX). Jag har inte riktigt samma erfarenhet som LucasNilsson när det gäller kantgreppet med BTX. Jag körde en vecka på en Lib-Tech Skunk Ape 167 BTX förra vintern och tycker att det är den bästa brädan jag åkt på. Jag är en renodlad friåkare som kör puder så fort möjligheten finns och annars gillar jag piståkning i hög fart med djupa skärande svängar. Jag upplevde inte vid något tillfälle att en BTX bräda greppar sämre än en MTX bräda. Jag har dock läst och hört att det finns fler än LucasNilsson som har den erfarenheten viket också Lib-tech har märkt och därför kommer Lib-Tech med C2 Power Banana till 09-10. Det är en utveckling av Banana Tech med omvänt spann mellan fötterna och sedan spann från bindningarna och utåt mot nos och tail. Never Summer har samma koncept och man får nog säga att Lib-Tech har tagit efter NS här. C2 Power Banana kommer att finnas på de mer friåkningsinriktade brädorna och på brädor som är inriktade på halfpipe.</p><p></p><p>BTX är ett grymt bra koncept och om du vill ha en lättåkt rolig bräda så tror jag att de allra flesta blir nöjda med en BTX-bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 519753, member: 28391"] Jag har ju jobbat med Gnu och Lib i Sverige de senaste vintrarna men jag gör inte det längre. Jag anser att Magne-Traction (MTX) är en av de bästa innovationerna på snowboardmarknaden någonsin. Du får ett väldigt mycket bättre kantgrepp och du utnyttjar hela den effektiva kantlängden på ett mycket effektivare sätt än om du har vanlig sidoskärning. Du kan åka med avslappnat och behöver inte anstränga dig lika mycket. Lib-Techs Banana Tech, med ett omvänt spann mellan fötterna och en bräda som är helt plan från bindningarna och utåt, är ett koncept som gör brädan väldigt lekfull och lättåkt. Brädan blir väldigt snabbsvängd tack vare att brädn redan är böjd i svängens riktning när du lägger upp den på kant. Du får dessutom en mer surfig klänsla i åkningen och flytet i puder blir betydligt bättre. Du kan ta din mittmonterade freestylebräda och köra puder utan några problem. Kombinationen av Banana Tech och Magne-Traction kallas Banana Traction (BTX). Jag har inte riktigt samma erfarenhet som LucasNilsson när det gäller kantgreppet med BTX. Jag körde en vecka på en Lib-Tech Skunk Ape 167 BTX förra vintern och tycker att det är den bästa brädan jag åkt på. Jag är en renodlad friåkare som kör puder så fort möjligheten finns och annars gillar jag piståkning i hög fart med djupa skärande svängar. Jag upplevde inte vid något tillfälle att en BTX bräda greppar sämre än en MTX bräda. Jag har dock läst och hört att det finns fler än LucasNilsson som har den erfarenheten viket också Lib-tech har märkt och därför kommer Lib-Tech med C2 Power Banana till 09-10. Det är en utveckling av Banana Tech med omvänt spann mellan fötterna och sedan spann från bindningarna och utåt mot nos och tail. Never Summer har samma koncept och man får nog säga att Lib-Tech har tagit efter NS här. C2 Power Banana kommer att finnas på de mer friåkningsinriktade brädorna och på brädor som är inriktade på halfpipe. BTX är ett grymt bra koncept och om du vill ha en lättåkt rolig bräda så tror jag att de allra flesta blir nöjda med en BTX-bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
LibTech UPPROP! Ventilera din BTX / MTX åsikt!
Tillbaka
Topp