Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort Alperna stor variation
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 1022245" data-attributes="member: 29149"><p>Det finns liknande i Graubünden (Ch), dolomiterna, mm. Många (de flesta?) dalar i Italien, Schweiz och Österrike. har olika specialkort som täcker flera mindre-mellanstora orter. Frankrike har jag sämre koll på (Cham är ju egentligen olika system, olika ägare? eller är det bara den där GM-liften? fan det far länge sen jag var där). Runt Grenoble vill jag dock minnas att det var olika kort. Ibland kan man behöva surfa runt lite innan man hittar vad som erbjuds. Generellt är det ju endast locals som köper dessa kort på de orter som är lite mindre bummartäta och locals behöver inte kolla på nätet på engelska. Variation och bredd finns (nästan) överallt i alperna och även på de mindre orterna kan man ofta hitta bra skogs-, BM- och pist-åkning samt ibland en ok park.</p><p></p><p>Men ärligt - även om det är 2-3v x 2-3ggr så klarar man sig på de flesta lite halvstora orter i alperna utan att lessna om man är lite aktiv och hikar lite. Det finns t o m människor som står ut en hel säsong i Åre! Det som spelar roll är hur mycket det snöar och ur den synpunkten ska du ju ABSOLUT inte köpa grisen i säcken utan planera med sjukt kort marginal och bara köra veckokort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 1022245, member: 29149"] Det finns liknande i Graubünden (Ch), dolomiterna, mm. Många (de flesta?) dalar i Italien, Schweiz och Österrike. har olika specialkort som täcker flera mindre-mellanstora orter. Frankrike har jag sämre koll på (Cham är ju egentligen olika system, olika ägare? eller är det bara den där GM-liften? fan det far länge sen jag var där). Runt Grenoble vill jag dock minnas att det var olika kort. Ibland kan man behöva surfa runt lite innan man hittar vad som erbjuds. Generellt är det ju endast locals som köper dessa kort på de orter som är lite mindre bummartäta och locals behöver inte kolla på nätet på engelska. Variation och bredd finns (nästan) överallt i alperna och även på de mindre orterna kan man ofta hitta bra skogs-, BM- och pist-åkning samt ibland en ok park. Men ärligt - även om det är 2-3v x 2-3ggr så klarar man sig på de flesta lite halvstora orter i alperna utan att lessna om man är lite aktiv och hikar lite. Det finns t o m människor som står ut en hel säsong i Åre! Det som spelar roll är hur mycket det snöar och ur den synpunkten ska du ju ABSOLUT inte köpa grisen i säcken utan planera med sjukt kort marginal och bara köra veckokort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort Alperna stor variation
Tillbaka
Topp