Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort Cervinia/ Zermatt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1312747" data-attributes="member: 144594"><p>För att komplicera frågan så händer det att man inte vet förrän framåt 10-tiden om de tänker öppna överfarten eller inte. Och man vill ju inte stå i dalen och vänta på det beskedet, men lite surt om man gett sig iväg utan att lösa tillägg om de öppnar upp. Fast det kanske går att köpa tillägg vid Plan Maison (jag har alltid bott i Cervinia)?</p><p></p><p>I vilket fall är det också en läggningsfråga. Skidresor kostar totalt ändå så j-a mycket att jag oftast föredragit att köpa ett komplett liftkort för hela området jag tänkt åka i, och sedan vara "fri" att välja åkning under hela veckan utan att försöka optimera liftkortet, även om det i efterhand visar sig att jag betalt litet för mycket. Litet som att ha fria mil på en hyrbil.</p><p></p><p>Litet senare på säsongen i Cervinia brukar vädret iofs kännas säkrare, men det kan blåsa en del även när himlen är stålblå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1312747, member: 144594"] För att komplicera frågan så händer det att man inte vet förrän framåt 10-tiden om de tänker öppna överfarten eller inte. Och man vill ju inte stå i dalen och vänta på det beskedet, men lite surt om man gett sig iväg utan att lösa tillägg om de öppnar upp. Fast det kanske går att köpa tillägg vid Plan Maison (jag har alltid bott i Cervinia)? I vilket fall är det också en läggningsfråga. Skidresor kostar totalt ändå så j-a mycket att jag oftast föredragit att köpa ett komplett liftkort för hela området jag tänkt åka i, och sedan vara "fri" att välja åkning under hela veckan utan att försöka optimera liftkortet, även om det i efterhand visar sig att jag betalt litet för mycket. Litet som att ha fria mil på en hyrbil. Litet senare på säsongen i Cervinia brukar vädret iofs kännas säkrare, men det kan blåsa en del även när himlen är stålblå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort Cervinia/ Zermatt
Tillbaka
Topp