Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Liftkort Skistar Åre köpes
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1289823" data-attributes="member: 12152"><p>Du missade ordet förr...</p><p>Man snittade upp plasten och bytte bild.</p><p></p><p>Numera, i den digitala åldern, är fotot istället lagrat i systemet och (den initiala) liftkortsägarens nuna dyker upp på skärmen. Det gör det hela lite svettigt mentalt vid passage (har jag hört naturligtvis... skulle ju aldrig köpa liftkort billigt i slutet på säsongen... nej, nej, har aldrig hänt), men är det bara en person som är någorlunda åt samma håll i utseende och man kör med hjälm och googles på i liftgrinden är risken nära noll att man blir ertappad. Och sen är det alltid lämpligt att ha någon bakom med ett "äkta" kort som direkt släcker bilden och visar en ny storbild (vissa system visar 3-4 bilder i historik, men dom kollar ju ingen på). Alltså inget jag någonsin har testat vill jag belysa, men jag har hört som sagt. Bara hört.</p><p></p><p>Den nämnda varianten fungerar vanligen alldeles ypperligt för en 3-4-veckors vårtripp när veckokort är ett svindyrt alternativ och de hemåkande säsongarna vill få ut några hundringar för liftkortet de sista veckorna. Men jag skulle inte rekommendera det för en hel säsong, även om du mot förmodan skulle hitta ett kort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1289823, member: 12152"] Du missade ordet förr... Man snittade upp plasten och bytte bild. Numera, i den digitala åldern, är fotot istället lagrat i systemet och (den initiala) liftkortsägarens nuna dyker upp på skärmen. Det gör det hela lite svettigt mentalt vid passage (har jag hört naturligtvis... skulle ju aldrig köpa liftkort billigt i slutet på säsongen... nej, nej, har aldrig hänt), men är det bara en person som är någorlunda åt samma håll i utseende och man kör med hjälm och googles på i liftgrinden är risken nära noll att man blir ertappad. Och sen är det alltid lämpligt att ha någon bakom med ett "äkta" kort som direkt släcker bilden och visar en ny storbild (vissa system visar 3-4 bilder i historik, men dom kollar ju ingen på). Alltså inget jag någonsin har testat vill jag belysa, men jag har hört som sagt. Bara hört. Den nämnda varianten fungerar vanligen alldeles ypperligt för en 3-4-veckors vårtripp när veckokort är ett svindyrt alternativ och de hemåkande säsongarna vill få ut några hundringar för liftkortet de sista veckorna. Men jag skulle inte rekommendera det för en hel säsong, även om du mot förmodan skulle hitta ett kort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Liftkort Skistar Åre köpes
Tillbaka
Topp