Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort Val Thorens?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kartong" data-source="post: 57820"><p>Ibanez</p><p>Jag kanske missbedömde ditt inlägg. Sorry om du tog åt dej.</p><p>Men du skrev att du på 5 säsonger endast köpt ett tillägg en gång. I mina öron lät det kanska begränsat. Och är man i ett så stort skidområde är det väl naturligt att kolla in hela området.</p><p>Att det sällan är grönare på andra sidan håller jag fullständigt med om och det räcker ju med ett berg och en lift om man inte föredrar hudar om man får vara hyfsat ensam. Vilket sällan är fallet i Val Tho. Lac Lou blir ju puckelpist på nolltid efter ett snöfall. Och Orellesidan var ju bra så länge det inte var en massa pister ner till sitten.</p><p>Därför föredrar jag små okända skidområden.</p><p>Beträffande Gebroulaz tog jag den ur högen för att det är en lämplig offpisttur att börja med för en icke så van skidåkande tjej eller kille. I lämpligt sällskap naturligtvis eftersom det är glacier i början. Visst är den ganska flack om man väljer repan till Meribel men det är ju det mesta inom skidområdet i hela 3 Vallees. Med vissa undantag som Caron tex.</p><p>Ha en bra vinter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kartong, post: 57820"] Ibanez Jag kanske missbedömde ditt inlägg. Sorry om du tog åt dej. Men du skrev att du på 5 säsonger endast köpt ett tillägg en gång. I mina öron lät det kanska begränsat. Och är man i ett så stort skidområde är det väl naturligt att kolla in hela området. Att det sällan är grönare på andra sidan håller jag fullständigt med om och det räcker ju med ett berg och en lift om man inte föredrar hudar om man får vara hyfsat ensam. Vilket sällan är fallet i Val Tho. Lac Lou blir ju puckelpist på nolltid efter ett snöfall. Och Orellesidan var ju bra så länge det inte var en massa pister ner till sitten. Därför föredrar jag små okända skidområden. Beträffande Gebroulaz tog jag den ur högen för att det är en lämplig offpisttur att börja med för en icke så van skidåkande tjej eller kille. I lämpligt sällskap naturligtvis eftersom det är glacier i början. Visst är den ganska flack om man väljer repan till Meribel men det är ju det mesta inom skidområdet i hela 3 Vallees. Med vissa undantag som Caron tex. Ha en bra vinter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Liftkort Val Thorens?
Tillbaka
Topp