Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Liftkortsficka - en nödvändighet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1252352" data-attributes="member: 163608"><p>Jag har fnulat en del på det här problemet.</p><p></p><p>95% av säsongen kör mina ungar i såndär nästan vind och vattentät hoodie. När de har skal har de det aldrig en hel dag. Slänger ifrån sig grejerna vart som helst. Dessutom har de ju såklart sånadär coola brallor som ser mer ut som jympabrallor. Med väldigt begränsade fickor.</p><p></p><p>Båda kör oftast med handledsskydd och stora vantar. De har korten i vanten eller handledsskydden. Med resultat att de tappar korten ibland när de tar av sig vantarna för att fippla med kamera, dricka, telefon eller vad det nu kan vara.</p><p></p><p>Jag tänkte att det måste finnas tusentals parkråttor med samma problem bara i Sverige. Så jag började kolla upp om man kunde tillverka någon form av armband med ficka. Typ gammal liftkortsficka men bekvämare i något material som inte blir en svettfälla. Billig skulle den ju vara också. Kollade med olika alternativ.</p><p>Hittade tillverkare och finansiär. SEN EFTER DET. började jag undersöka marknaden, googlade och kollade om det kanske redan fanns någon som hade tänkt som jag. Och det fanns det såklart. Massor av alternativ. Den här ser nästan exakt ut som jag tänkte mig. </p><p></p><p> <a href="https://www.ubuy.ke/en/product/2DY8HNW-flexx-id-pro-hands-free-id-access-badge-holder-with-zipper-pocket-black-comfortable-convenient-secur" target="_blank">https://www.ubuy.ke/en/product/2DY8HNW-flexx-id-pro-hands-free-id-access-badge-holder-with-zipper-pocket-black-comfortable-convenient-secur</a></p><p></p><p>Så jag la projektet på is. Men sen kom jag till kläppen och i deras shop fanns ju en jättebra variant för barn. Tyvärr med lite troll och sånt på men det ser ju ingen under jackan. Den passade på min handled iallafall. Typ 30 spänn finns säkert på många andra ställen med andra troll och snögubbar på. Fråga typ efter liftkortshållare för barn. </p><p></p><p>Eller ta ett sånt där armband som tennisspelare använder för att torka svetten från pannan. Sen ber man den där lokala skräddaren som nämns i tråden att sprätta upp gaveln och sy på ett blixtlås.</p><p></p><p>Själv envisas jag med att bara åka i Volcom. De tänker på allt utan just liftkortsficka på jackärmen. Jag kör i brallfickan. Jag gör min gubbyoga nästan varje dag och har inga problem att vrida på höften och hångla lite med stolpen. Jag är väl av normallängd typ 185. Och kör med mega gällivare. Men har inte haft något problem med för höga läsare hittills. Kanske får häva mig lite under tunn försäsong. Men det funkar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1252352, member: 163608"] Jag har fnulat en del på det här problemet. 95% av säsongen kör mina ungar i såndär nästan vind och vattentät hoodie. När de har skal har de det aldrig en hel dag. Slänger ifrån sig grejerna vart som helst. Dessutom har de ju såklart sånadär coola brallor som ser mer ut som jympabrallor. Med väldigt begränsade fickor. Båda kör oftast med handledsskydd och stora vantar. De har korten i vanten eller handledsskydden. Med resultat att de tappar korten ibland när de tar av sig vantarna för att fippla med kamera, dricka, telefon eller vad det nu kan vara. Jag tänkte att det måste finnas tusentals parkråttor med samma problem bara i Sverige. Så jag började kolla upp om man kunde tillverka någon form av armband med ficka. Typ gammal liftkortsficka men bekvämare i något material som inte blir en svettfälla. Billig skulle den ju vara också. Kollade med olika alternativ. Hittade tillverkare och finansiär. SEN EFTER DET. började jag undersöka marknaden, googlade och kollade om det kanske redan fanns någon som hade tänkt som jag. Och det fanns det såklart. Massor av alternativ. Den här ser nästan exakt ut som jag tänkte mig. [URL]https://www.ubuy.ke/en/product/2DY8HNW-flexx-id-pro-hands-free-id-access-badge-holder-with-zipper-pocket-black-comfortable-convenient-secur[/URL] Så jag la projektet på is. Men sen kom jag till kläppen och i deras shop fanns ju en jättebra variant för barn. Tyvärr med lite troll och sånt på men det ser ju ingen under jackan. Den passade på min handled iallafall. Typ 30 spänn finns säkert på många andra ställen med andra troll och snögubbar på. Fråga typ efter liftkortshållare för barn. Eller ta ett sånt där armband som tennisspelare använder för att torka svetten från pannan. Sen ber man den där lokala skräddaren som nämns i tråden att sprätta upp gaveln och sy på ett blixtlås. Själv envisas jag med att bara åka i Volcom. De tänker på allt utan just liftkortsficka på jackärmen. Jag kör i brallfickan. Jag gör min gubbyoga nästan varje dag och har inga problem att vrida på höften och hångla lite med stolpen. Jag är väl av normallängd typ 185. Och kör med mega gällivare. Men har inte haft något problem med för höga läsare hittills. Kanske får häva mig lite under tunn försäsong. Men det funkar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Liftkortsficka - en nödvändighet?
Tillbaka
Topp