Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Liftkortsficka - en nödvändighet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1264054" data-attributes="member: 163608"><p>Fick just hem min nya Capita Navigator. Ser att det sitter ett NFC chip i brädan. Jag hoppades att det skulle vara något man kunde ladda som liftkort. Men det var det inte. Bara info om brädan och ett unikt serienummer. Bra om den blir snodd eller man någon gång kommer i dispyt med någon annan capita navigator åkare om vems bräda som är vems. Eller någon annan situation där man av någon anledning måste bevisa att det är min bräda. Mest en kul grej egentligen.</p><p></p><p>MEN!! Jag kom att tänka på den här gamla strängen.</p><p></p><p>Om man bär brädan eller skidan när man ska på en gondol så vore det ju klockrent om man hade ett chip som man kunde ladda som liftkort i brädan eller laggen. Men även i en sitt eller släplift så skulle man ju kunna ha läsaren nedåt liksom.</p><p></p><p>Kan ju bli knepigt om man har flera utrustningar man vill byta mellan iofs. Men det borde man kunna lösa med en app.</p><p></p><p>Jag har åkt på resor och glömt liftkort, plånbok, brallor, vantar o s v men aldrig glömt något att åka på.</p><p></p><p>Man har sin app. Blippar dagens utrustning och någon QR kod vid liften ja ni fattar....</p><p></p><p>Borde ju också bli svårare att låna ut eller bytlåna sina säsongskort (hehe bra för skidorterna tråkigt för en jag har hört talas om som gör så ibland) </p><p></p><p>Det klart att det kan bli massor av problem. Och det här eviga NFC eller RFID tjafset... Men vad tror ni? Ska man slipa på idéen och sälja sig dyrt till skidata eller liknande?</p><p></p><p>Och om inte alla tillverkare är sugna att hoppa på tåget bums så kan man ju lösa det med typ något liknande ett reccoplåster?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1264054, member: 163608"] Fick just hem min nya Capita Navigator. Ser att det sitter ett NFC chip i brädan. Jag hoppades att det skulle vara något man kunde ladda som liftkort. Men det var det inte. Bara info om brädan och ett unikt serienummer. Bra om den blir snodd eller man någon gång kommer i dispyt med någon annan capita navigator åkare om vems bräda som är vems. Eller någon annan situation där man av någon anledning måste bevisa att det är min bräda. Mest en kul grej egentligen. MEN!! Jag kom att tänka på den här gamla strängen. Om man bär brädan eller skidan när man ska på en gondol så vore det ju klockrent om man hade ett chip som man kunde ladda som liftkort i brädan eller laggen. Men även i en sitt eller släplift så skulle man ju kunna ha läsaren nedåt liksom. Kan ju bli knepigt om man har flera utrustningar man vill byta mellan iofs. Men det borde man kunna lösa med en app. Jag har åkt på resor och glömt liftkort, plånbok, brallor, vantar o s v men aldrig glömt något att åka på. Man har sin app. Blippar dagens utrustning och någon QR kod vid liften ja ni fattar.... Borde ju också bli svårare att låna ut eller bytlåna sina säsongskort (hehe bra för skidorterna tråkigt för en jag har hört talas om som gör så ibland) Det klart att det kan bli massor av problem. Och det här eviga NFC eller RFID tjafset... Men vad tror ni? Ska man slipa på idéen och sälja sig dyrt till skidata eller liknande? Och om inte alla tillverkare är sugna att hoppa på tåget bums så kan man ju lösa det med typ något liknande ett reccoplåster? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Liftkortsficka - en nödvändighet?
Tillbaka
Topp