Limma på saker på plösen (liners). Vad ger den, tryckfördelning, volym eller skaftvinkel?

skidmannen

Aktiv medlem
Limma på saker på plösen (liners). Vad ger den, tryckfördelning, volym eller skaftvinkel?
Såg på youtube att man limmade en snajdig platta på plösen på ett par lättvikts-liners. Är det förstyvning/tryckfördelning eller bara för att ta upp volym/ändra skaftvinkel? Se bild nedan. Skulle vara fint att få kontakt mellan innersko/skal på ett par gamla telispjäxor jag har, om linern är lite styvare vore inte heller fel. Nån som vet om sånt säljs löst nånstans och vad det heter?

Styv-plös.png

Klipp från ca 2:15 i denna video:
Pjäxan är Dynafit Hoji Free.

Ser ut att kunna vara en sån här?

Bra spanat. Sidas specifik grej alltså. Mest för att ta upp glapp mellan skalplös och liner-plös. Inte dum idé alls.

"Genom tunganabsorberaren Sidas Tongue Spoiler kan avståndet mellan skalen och tungan minskas. Det hjälper också vid smärta i skenbenet för att minska trycket från skalen.

Spoilern är:

• Förformad
  • Självhäftande
  • Slipbar
  • Termoformbar
  • 5 till 10 mm exakt och flexibelt justerbar"

Bra spanat. Sidas specifik grej alltså. Mest för att ta upp glapp mellan skalplös och liner-plös. Inte dum idé alls.

"Genom tunganabsorberaren Sidas Tongue Spoiler kan avståndet mellan skalen och tungan minskas. Det hjälper också vid smärta i skenbenet för att minska trycket från skalen.

Spoilern är:

• Förformad
  • Självhäftande
  • Slipbar
  • Termoformbar
  • 5 till 10 mm exakt och flexibelt justerbar"
Undrar hur skenbenen ser ut hos Sidas personal :) .
Hos mig sitter skenbenet i mitten, dvs där den här spoilern är tjockast. Rimligen ökar det trycket från skalet på skenbenet och därmed skenbenssmärta.
Jag har dock inte provat spoilern, så jag vet egentligen inte huruvida den funkar eller ej.

Jag har sprutad plös på mina pjäxor vilket har minskat mina problem med skenbenssmärtor. Den fördelar trycket från skalet över större del på benet.

Tillbaka
Topp