Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line (Bacon, Opus), Salomon Rocker 2 (122) eller Extrem (Project X)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 983983" data-attributes="member: 46762"><p>Jag hoppas inte att detta blir en "titta på siffror-tråd" och besluta efter det. </p><p>Ska du bara ha denna skidan eller har du en smalare också? Med tanke på hur du verkar åka (erfarenhet och var på berget) känns det som att en för bred skida kan hämma dig. Visst, Opus och R2 ger klart bäst flyt, men det kanske kan vara vettigt att lägga sig runt 110mm för att pusha tekniken lite mer och kriga om pudret på hela berget.</p><p></p><p>Du åker ju med din vikt inte din längd, men visst kan det bli för långt om man inte är van och känner sig bekväm med att driva runt 190cm. Om du fortf. är intresserade av de bredare (som båda har neg. sidor vid vanlig piståkning) tycker jag Opusen blir lekfullare. Tajtare skärning när du väl carvar och ett lekfullt bygge. R2 i 184 (122mm, 26m radie) blir tyngre att jobba med men stabilare. 180-längen på R2 har bara 115m i midjan och en radie på 20,3. Dock börjar det bli väldigt kort. 180 är snarare tänkt för kortare tjejer...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 983983, member: 46762"] Jag hoppas inte att detta blir en "titta på siffror-tråd" och besluta efter det. Ska du bara ha denna skidan eller har du en smalare också? Med tanke på hur du verkar åka (erfarenhet och var på berget) känns det som att en för bred skida kan hämma dig. Visst, Opus och R2 ger klart bäst flyt, men det kanske kan vara vettigt att lägga sig runt 110mm för att pusha tekniken lite mer och kriga om pudret på hela berget. Du åker ju med din vikt inte din längd, men visst kan det bli för långt om man inte är van och känner sig bekväm med att driva runt 190cm. Om du fortf. är intresserade av de bredare (som båda har neg. sidor vid vanlig piståkning) tycker jag Opusen blir lekfullare. Tajtare skärning när du väl carvar och ett lekfullt bygge. R2 i 184 (122mm, 26m radie) blir tyngre att jobba med men stabilare. 180-längen på R2 har bara 115m i midjan och en radie på 20,3. Dock börjar det bli väldigt kort. 180 är snarare tänkt för kortare tjejer... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line (Bacon, Opus), Salomon Rocker 2 (122) eller Extrem (Project X)
Tillbaka
Topp