Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line (Bacon, Opus), Salomon Rocker 2 (122) eller Extrem (Project X)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GALSAC" data-source="post: 984117" data-attributes="member: 103064"><p>Hej och tack för svar. </p><p></p><p>Nej jag har inte tittat på Rossignol eller JJ, vilka också folk rekomenderar. De listade skidorna är de jag bestämt att sålla ut i skiddjungeln. </p><p></p><p>184 tror jag skulle kunna passa bra, trots att det var en del år sedan jag åkte på skidor över 180 cm <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> </p><p></p><p>En liten fråga också nu när jag även håller på. Såg att Line monterar bindningen mer åt mitten? Min åkstil inbegriper tyärr inte bakåtlandningar och parkåkning. Har jag ngn nytta av att bindningen är mittmonterad? </p><p></p><p>Positivt att läsa om att Opus är lekfull, för mig låter det som att den är någorlunda lätthanterlig. Därmed inte sagt att den skulle passa bättre än Bacon och Project X. </p><p></p><p>Är Rocker 2 verkligen så tung? Hm, i sådant fall kanske den inte är ngt alternativ. Kanske ska knata in en butik och känna på vikten först. </p><p>Skidan kommer att köpas i Sverige och inte fr Tyskland. </p><p></p><p>A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GALSAC, post: 984117, member: 103064"] Hej och tack för svar. Nej jag har inte tittat på Rossignol eller JJ, vilka också folk rekomenderar. De listade skidorna är de jag bestämt att sålla ut i skiddjungeln. 184 tror jag skulle kunna passa bra, trots att det var en del år sedan jag åkte på skidor över 180 cm ;) En liten fråga också nu när jag även håller på. Såg att Line monterar bindningen mer åt mitten? Min åkstil inbegriper tyärr inte bakåtlandningar och parkåkning. Har jag ngn nytta av att bindningen är mittmonterad? Positivt att läsa om att Opus är lekfull, för mig låter det som att den är någorlunda lätthanterlig. Därmed inte sagt att den skulle passa bättre än Bacon och Project X. Är Rocker 2 verkligen så tung? Hm, i sådant fall kanske den inte är ngt alternativ. Kanske ska knata in en butik och känna på vikten först. Skidan kommer att köpas i Sverige och inte fr Tyskland. A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line (Bacon, Opus), Salomon Rocker 2 (122) eller Extrem (Project X)
Tillbaka
Topp