Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Line Blade eller alternativ
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaffekarlsson" data-source="post: 1279725" data-attributes="member: 177664"><p>Ska försöka mig på min första recension så ser vi om det kan hjälpa dig lite på vägen..</p><p>Jag har åkt både mirus och blade under samma dag, skiftat mellan åk, samma backe samma förhållande. </p><p>Jag upplever att bladen är en bättre allmountain skida än mirus, mer fartstabil och misstänker även bättre flyt utanför pisten. Det är en jättefin skida. Jag upplevde den mindre livlig och lekfull än vad mirus är trots någorlunda samma radie. Däremot Krävs inte mycket för att få in den i sväng men det krävdes ändå mer än vad mirus behöver.</p><p></p><p>Mirus cor, du kan åka den med lite plöstryck men även mer upprätt. Man märker ganska fort vart sweetspot är på skidan och när du väl gör det så herrejävlar vad den svänger. Det är även bättre ”pop” i mirus kontra blade. Den är dock lite ostabil vid högre farter när du inte ligger på skär.</p><p></p><p>Överlag så är det 2 bra skidor och båda har sina för och nackdelar. Mitt val föll på mirus cor då jag upplevde den mycket livligare och roligare vid just carving i dom lokala skidbackarna. Men är det en skida jag hade tagit med till tex alperna är jag osäker på, där hade nog bladen varit en bättre som allmountain.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaffekarlsson, post: 1279725, member: 177664"] Ska försöka mig på min första recension så ser vi om det kan hjälpa dig lite på vägen.. Jag har åkt både mirus och blade under samma dag, skiftat mellan åk, samma backe samma förhållande. Jag upplever att bladen är en bättre allmountain skida än mirus, mer fartstabil och misstänker även bättre flyt utanför pisten. Det är en jättefin skida. Jag upplevde den mindre livlig och lekfull än vad mirus är trots någorlunda samma radie. Däremot Krävs inte mycket för att få in den i sväng men det krävdes ändå mer än vad mirus behöver. Mirus cor, du kan åka den med lite plöstryck men även mer upprätt. Man märker ganska fort vart sweetspot är på skidan och när du väl gör det så herrejävlar vad den svänger. Det är även bättre ”pop” i mirus kontra blade. Den är dock lite ostabil vid högre farter när du inte ligger på skär. Överlag så är det 2 bra skidor och båda har sina för och nackdelar. Mitt val föll på mirus cor då jag upplevde den mycket livligare och roligare vid just carving i dom lokala skidbackarna. Men är det en skida jag hade tagit med till tex alperna är jag osäker på, där hade nog bladen varit en bättre som allmountain. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Line Blade eller alternativ
Tillbaka
Topp