Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Line Chronic..? Kanske?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrillelille" data-source="post: 1063381" data-attributes="member: 149275"><p>Nu har jag inte kört Opus, men den verkar mycket trevlig! Den byts ut i år mot Line Mordecai (Magnum opus blir kvar). Andra skidor i kategorin kan vara Armada JJ, Magic J eller Salomon Rocker 122 (lite bredare). Skidor som gillar lek och att åka switch, men kan vara svårare att få till bra skär och bli lite oroligare i fart och jobbigare underlag.</p><p></p><p>Andra skidor om du vill åka mer framåt, snabbt men fortfarande har kvar lekfullhet kan vara Armada Norwalk, Salomon Q-115, Rossi Super 7 eller Freeride's storfavorit Extrem Opinion 118. Dock inte lika lättsvängda.</p><p></p><p>Sen kan du köra mer styvt med skidor som Völkl Shiro, Dynastar Cham 117, Blizzard Bodacious eller Black Crows Sevun II.</p><p></p><p>Beroende på om du vill straight-linea ner eller leka ner ska du välja kategori. Vad som är bäst är jag inte rätt person att säga. Dock med Opus så är risken att det kan bli ostabilt när det blir uppkört.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrillelille, post: 1063381, member: 149275"] Nu har jag inte kört Opus, men den verkar mycket trevlig! Den byts ut i år mot Line Mordecai (Magnum opus blir kvar). Andra skidor i kategorin kan vara Armada JJ, Magic J eller Salomon Rocker 122 (lite bredare). Skidor som gillar lek och att åka switch, men kan vara svårare att få till bra skär och bli lite oroligare i fart och jobbigare underlag. Andra skidor om du vill åka mer framåt, snabbt men fortfarande har kvar lekfullhet kan vara Armada Norwalk, Salomon Q-115, Rossi Super 7 eller Freeride's storfavorit Extrem Opinion 118. Dock inte lika lättsvängda. Sen kan du köra mer styvt med skidor som Völkl Shiro, Dynastar Cham 117, Blizzard Bodacious eller Black Crows Sevun II. Beroende på om du vill straight-linea ner eller leka ner ska du välja kategori. Vad som är bäst är jag inte rätt person att säga. Dock med Opus så är risken att det kan bli ostabilt när det blir uppkört. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Line Chronic..? Kanske?
Tillbaka
Topp