Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line eller Dynastar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 910250" data-attributes="member: 15091"><p>De har lite spann så nej, de är inte Hendryxplatta men inget spann á la längdskidor i stil med Dynastar =P, om du förstår vad jag menar. Svängradien är i mitt tycke perfekt (tror det är 21 m på 186:orna) och de är riktigt alerta även i lägre hastigheter, man kan lägga ner rejält och de kommer in så fint under kroppen och räddar en. </p><p>Mitt personliga tycke är att P-cut vs. G-cut (läs om det på Lines hemsida, lätt förklarat vart svängen är placerad på skidan) gör otroligt mkt. Jag hade ett par Blend förut (som har G-cut) och de var förbannat döda/tråkiga på kant, trots att de bara är 100 m midja och svängde på 19 m.</p><p></p><p>Prophet 100 har utgått och ersatts av P98, eller alternativt då lillebror till Influence 115, 105, smaksak vilken du väljer av de skulle jag säga. Samma early rise (20 cm*4 mm), samma konstruktion (capwall) och samma geometri (P-cut).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 910250, member: 15091"] De har lite spann så nej, de är inte Hendryxplatta men inget spann á la längdskidor i stil med Dynastar =P, om du förstår vad jag menar. Svängradien är i mitt tycke perfekt (tror det är 21 m på 186:orna) och de är riktigt alerta även i lägre hastigheter, man kan lägga ner rejält och de kommer in så fint under kroppen och räddar en. Mitt personliga tycke är att P-cut vs. G-cut (läs om det på Lines hemsida, lätt förklarat vart svängen är placerad på skidan) gör otroligt mkt. Jag hade ett par Blend förut (som har G-cut) och de var förbannat döda/tråkiga på kant, trots att de bara är 100 m midja och svängde på 19 m. Prophet 100 har utgått och ersatts av P98, eller alternativt då lillebror till Influence 115, 105, smaksak vilken du väljer av de skulle jag säga. Samma early rise (20 cm*4 mm), samma konstruktion (capwall) och samma geometri (P-cut). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line eller Dynastar
Tillbaka
Topp