Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Influence 115 bra första freeride skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hanchi" data-source="post: 1002521" data-attributes="member: 59393"><p>Har skrivit i andra trådar om liknande ämnen...</p><p>Jag kör på Line influence 115 längd 179 med dynafit ST bindningar.</p><p>Alltså jag har det som mina turskidor.</p><p></p><p>Är 176cm väger dryga 70kg.</p><p></p><p>Det som skulle tala för att köra på längre skulle vara att man skulle vilja ha mer stabilitet eller flytt förmåga.</p><p>Min upplevelse efter över 2 månaders skidåkning i pist, offpist och på tur är att för mig så är flytt förmågan till belåtenhet samt att jag aldrig haft problem med stabiliteten.</p><p></p><p>Att ta i beaktning är att längre skidor även ger mer vikt att släppa på uppför.</p><p>Radien ökar även med längre skidor.</p><p></p><p>Bör tilläggas att jag byte till Line Influence från ett par mjukare offpistskidor som jag tyckte inte riktig höll stabiliteten då jag tryckte på ordentligt. Har ett par race-lagg men bara använt dem två ggr sednan inköpet av Influence, då det är de första piståken på morgonen som dem funkar sen vid middagstid så funkar Influence bättre i det uppkörda.</p><p></p><p>Det finns lekfullare skidor än Line influence men med din bakgrund så låter det som dem kommer passa dig bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hanchi, post: 1002521, member: 59393"] Har skrivit i andra trådar om liknande ämnen... Jag kör på Line influence 115 längd 179 med dynafit ST bindningar. Alltså jag har det som mina turskidor. Är 176cm väger dryga 70kg. Det som skulle tala för att köra på längre skulle vara att man skulle vilja ha mer stabilitet eller flytt förmåga. Min upplevelse efter över 2 månaders skidåkning i pist, offpist och på tur är att för mig så är flytt förmågan till belåtenhet samt att jag aldrig haft problem med stabiliteten. Att ta i beaktning är att längre skidor även ger mer vikt att släppa på uppför. Radien ökar även med längre skidor. Bör tilläggas att jag byte till Line Influence från ett par mjukare offpistskidor som jag tyckte inte riktig höll stabiliteten då jag tryckte på ordentligt. Har ett par race-lagg men bara använt dem två ggr sednan inköpet av Influence, då det är de första piståken på morgonen som dem funkar sen vid middagstid så funkar Influence bättre i det uppkörda. Det finns lekfullare skidor än Line influence men med din bakgrund så låter det som dem kommer passa dig bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Influence 115 bra första freeride skida?
Tillbaka
Topp