LINE Pandora eller K2 Coomback?

madzy

Ny medlem
Jag har åkt telemark i 14 år, men för att mina knän ska få paus ibland så ska ja nu köpa randoutrustning... Jag ær 167 och væger ca 60kg. Har redan køpt Dynafit Vertical ST och støvlar: Dynafit Gaia TF-X.
På telemark kør jag inte jætte aggressivt, men har vældigt mycket skidor, och vill untan at skryta kalla mig erfaren og øver gennomsnittet duktig. Antagligen så vil jag åka mycket mer aggressivt på alpint =).På telemark svænger jag hællre smått, kort och lekande, och har kontakt med snøn, æn att att ha massa luft under sidorna (detta kan jo oxå ændra sig lite på alpint=)

Skidorna ska primært vara før offpist, skogskørning och toppturer, men i och med at dom kommar vara dom enda alpinskidorna jag kommer att ha, så skall dom funka på alla sortes føren, det inkl. pist, dom få gångene jag åker dær.

Hittat 50% rea på olika skidmodeller från K2 og LINE, och undrar nu över vad jag ska køpa. I butiken sa dem att ja skulle ha LINE Pandora 162cm. Men ær det før kort, spesielt med tanke på att dom har early rise eller ær det en ok længd? Ær æven skeptisk før at dom ær før breda och inte vill funka bra på hård snø och och i pist. Men har hørt flera som sæger at detta inte ær något problem. Dom verkar oxå vara vældig kul at åka med =)

Men sedan har jag hørt mycket bra om K2 Coomback oxå (jag tror inte dem hadde några fler av K2 gotback, men ifall dom har det vad sægs om dom?. Dem skal vara lætta och funka bra i alla sorters snø. I fall ja skulle vælja dessa, vilken længd vore bæst då? 167 eller 174? Gør det nått at det ær killskidor? blir dem før styva før mig?? Jag vet man inte ska vælja skidor efter design, men coomback ær skit fula, medans pandora ær ju hur ur snygga.

I och med att det ær rea så måste jag bestæmma mig snabbt, så vore jætte glad før all hjælp jag kan få =) TACK SÅ JÆTTE MYCKET =)

dom andra du næmde har dom tyværr inte til salu.. dom har før det mesta K2 och LINE
Jag åker inte aggressivt på telemark... tycker mer om korta, lekfulla svængar med mycket kontakt med snøn... Men pandora ær ju mjukare æn sir francis bacon????
Vad ær skillnaden mellan dem två ???

Tillbaka
Topp