Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 100 eller nya Völkl Gotama?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Clutch" data-source="post: 569719" data-attributes="member: 71508"><p>Har nu funderat 24 timmar om dygnet i ett par månader över vilket nästa skidköp ska bli. Suck... Jag blir bara mer och mer snurrig och mer obeslutsam. Hittar nya modeller varje dag som är intressanta. Nedan en lista på skidor som på ett eller annat sätt känns som det jag vill ha. Någon som kan hjälpa mig att rensa? </p><p></p><p>Som sagt tidigare. Jag vill ha en sverigeskida som även funkar den (eller de om jag har tur) veckan jag åker till alperna. Jag åker över hela berget fast inte i parken. Skidan ska vara kvick, rolig och klara tajta partier men fortfarande stabil vid uppkört och med bra isgrepp. Då jag kör med Duken och kommer att tura lite får dem inte vara alltför tunga. Kör idag Mantra 191 -07, och jag tycker att den känns för okvick och lite klumpig när det blir trängre. Jag kör idag ganska fort men jag tror det beror en del på Mantran då den vill ha hög fart hela tiden för att komma till sin rätt. Ja ja, nog med upprepningar så här ser min lista ut:</p><p></p><p></p><p>Midja kring 100 mm</p><p></p><p>Line prophet 100 186</p><p>Movement goliath sluff 184 </p><p>Dynastar pro rider 184</p><p>Volkl gotama 186</p><p>Nordica enforcer 185</p><p>K2 Hardside 188</p><p>Black croves Navis 186</p><p></p><p>Bubblare. Midja kring 110 (För mycket skida för min typ av åkning?)</p><p></p><p>Nordica blower 185 (Årets heter Girish. Tror det är samma och att skidan är oförändrad)</p><p>Line Mothership 185</p><p></p><p>Tacksam för hjälp!</p><p></p><p></p><p>/En som snart ger upp och börjar leta efter den gamla hashplankan på vinden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Clutch, post: 569719, member: 71508"] Har nu funderat 24 timmar om dygnet i ett par månader över vilket nästa skidköp ska bli. Suck... Jag blir bara mer och mer snurrig och mer obeslutsam. Hittar nya modeller varje dag som är intressanta. Nedan en lista på skidor som på ett eller annat sätt känns som det jag vill ha. Någon som kan hjälpa mig att rensa? Som sagt tidigare. Jag vill ha en sverigeskida som även funkar den (eller de om jag har tur) veckan jag åker till alperna. Jag åker över hela berget fast inte i parken. Skidan ska vara kvick, rolig och klara tajta partier men fortfarande stabil vid uppkört och med bra isgrepp. Då jag kör med Duken och kommer att tura lite får dem inte vara alltför tunga. Kör idag Mantra 191 -07, och jag tycker att den känns för okvick och lite klumpig när det blir trängre. Jag kör idag ganska fort men jag tror det beror en del på Mantran då den vill ha hög fart hela tiden för att komma till sin rätt. Ja ja, nog med upprepningar så här ser min lista ut: Midja kring 100 mm Line prophet 100 186 Movement goliath sluff 184 Dynastar pro rider 184 Volkl gotama 186 Nordica enforcer 185 K2 Hardside 188 Black croves Navis 186 Bubblare. Midja kring 110 (För mycket skida för min typ av åkning?) Nordica blower 185 (Årets heter Girish. Tror det är samma och att skidan är oförändrad) Line Mothership 185 Tacksam för hjälp! /En som snart ger upp och börjar leta efter den gamla hashplankan på vinden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 100 eller nya Völkl Gotama?
Tillbaka
Topp