Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 100 eller nya Völkl Gotama?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="oscarius" data-source="post: 569722" data-attributes="member: 33313"><p>Det här är intressant!</p><p>Du vill gå från Mantran till nåt kvickare, och lite mer offpistanpassat - right?</p><p></p><p>En bredare midja kan få skidan att upplevas slö eftersom det tar längre mellan kant och kant...</p><p></p><p>Akilleshälen verkar ju som ovan nämnt skidans beteende i låga farter.</p><p>Kanske är något mjukare att titta på alltså?</p><p></p><p>En skida som är livligare och mer lättåkt, och ändå lite bredare än mantra, skulle jag hålla med om heter Line Prophet 100.</p><p></p><p>Gotaman tror jag inte du kommer uppleva som mer lättåkt i låga farter. Har dock inte testat den nya skall erkännas. Men då du går ner en storlek i längd och den har en liten tipp där back samt lätt rocker, så har jag en stark känsla av att den är mycket gladare bland träden. </p><p>Line Mothership (tung som satan) & Nordica Blower tror jag knappast kan beskrivas som kvickare än Mantran - visserligen mycket roligare i pudret. </p><p></p><p>Kom just på att jag inte riktigt hade någon poäng... Ehm ... Sorry.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="oscarius, post: 569722, member: 33313"] Det här är intressant! Du vill gå från Mantran till nåt kvickare, och lite mer offpistanpassat - right? En bredare midja kan få skidan att upplevas slö eftersom det tar längre mellan kant och kant... Akilleshälen verkar ju som ovan nämnt skidans beteende i låga farter. Kanske är något mjukare att titta på alltså? En skida som är livligare och mer lättåkt, och ändå lite bredare än mantra, skulle jag hålla med om heter Line Prophet 100. Gotaman tror jag inte du kommer uppleva som mer lättåkt i låga farter. Har dock inte testat den nya skall erkännas. Men då du går ner en storlek i längd och den har en liten tipp där back samt lätt rocker, så har jag en stark känsla av att den är mycket gladare bland träden. Line Mothership (tung som satan) & Nordica Blower tror jag knappast kan beskrivas som kvickare än Mantran - visserligen mycket roligare i pudret. Kom just på att jag inte riktigt hade någon poäng... Ehm ... Sorry. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 100 eller nya Völkl Gotama?
Tillbaka
Topp