Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 90/98 eller liknande.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kuerten" data-source="post: 1001599" data-attributes="member: 140940"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag strök nyss en beställning på ett par Line Prophet 90. Orsaken var att jag blev osäker på måtten. De fanns nämligen bara i 179 och då blev jag osäker på om de kommer kännas korta i och med twintip och rocker. </p><p></p><p>Annars gillar jag egenskaperna på skidan men har blivit lite osäker på om jag inte skulle gå upp till 98 istället. Åkte förra säsongen på ett par Völkl Bridge och var nöjd förutom de dagar som var blankis.</p><p></p><p></p><p><strong>Åkstil</strong></p><p>Åker alla backar utan problem i bra förhållanden, blir kanske lite svajigare i svarta vid sämre förhållanden.</p><p></p><p>Åker både pist och off-pist. Jag kommer dock åka mycket i små svenska berg på helger och liknande där off-pist möjligheterna inte är de bästa så nog skulle säga 60/40. Planerar en alpresa nästa år och då vill man kanske inte stå på för smala skidor.</p><p></p><p>Är 185 och väger 80kg.</p><p></p><p>Skidorna jag är inne på är förutom Prophet-skidorna:</p><p></p><p>Salomon Rocker2</p><p>Extrem PT</p><p>Scott Crusade</p><p>Faction Prodigy</p><p>Blizzard Bonafide</p><p></p><p>Skulle de kunna passa och finns det några jag missat?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kuerten, post: 1001599, member: 140940"] Hej! Jag strök nyss en beställning på ett par Line Prophet 90. Orsaken var att jag blev osäker på måtten. De fanns nämligen bara i 179 och då blev jag osäker på om de kommer kännas korta i och med twintip och rocker. Annars gillar jag egenskaperna på skidan men har blivit lite osäker på om jag inte skulle gå upp till 98 istället. Åkte förra säsongen på ett par Völkl Bridge och var nöjd förutom de dagar som var blankis. [b]Åkstil[/b] Åker alla backar utan problem i bra förhållanden, blir kanske lite svajigare i svarta vid sämre förhållanden. Åker både pist och off-pist. Jag kommer dock åka mycket i små svenska berg på helger och liknande där off-pist möjligheterna inte är de bästa så nog skulle säga 60/40. Planerar en alpresa nästa år och då vill man kanske inte stå på för smala skidor. Är 185 och väger 80kg. Skidorna jag är inne på är förutom Prophet-skidorna: Salomon Rocker2 Extrem PT Scott Crusade Faction Prodigy Blizzard Bonafide Skulle de kunna passa och finns det några jag missat? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 90/98 eller liknande.
Tillbaka
Topp