Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 90 eller 100, 179cm eller 186cm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 510592" data-attributes="member: 13863"><p>Eftersom du ställer frågan föreslår jag att du väljer en bindning som börjar lite lägre på skalan än STH 16, vilket i praktiken innebär en -14 bindning (eller Jester). Problemet med en hård fjäder uppstår inte när du drar på i hög fart utan när (som JockeSki) beskriver i låg fart i slooowmotioon får obalans och faller. Risken är då stor att ditt knä "löser ut" innan din bindning gör det. </p><p></p><p>Personligen har jag en tendens att falla mest när det är som flackast ... märkligt!</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Och ... på mina Hendryx sitter Mojo 20 (10-20), så jag måste gasa hela tiden, aldrig åka sakta, det är allt för riskabelt... ;-) DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 510592, member: 13863"] Eftersom du ställer frågan föreslår jag att du väljer en bindning som börjar lite lägre på skalan än STH 16, vilket i praktiken innebär en -14 bindning (eller Jester). Problemet med en hård fjäder uppstår inte när du drar på i hög fart utan när (som JockeSki) beskriver i låg fart i slooowmotioon får obalans och faller. Risken är då stor att ditt knä "löser ut" innan din bindning gör det. Personligen har jag en tendens att falla mest när det är som flackast ... märkligt! /MM PS! Och ... på mina Hendryx sitter Mojo 20 (10-20), så jag måste gasa hela tiden, aldrig åka sakta, det är allt för riskabelt... ;-) DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 90 eller 100, 179cm eller 186cm?
Tillbaka
Topp