Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 98 vs. K2 Hardside
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pistgubbe" data-source="post: 983361" data-attributes="member: 75055"><p>Jag tror att du i princip fått den info du kan få och nu får söka svaret i dig själv.</p><p></p><p>Låt mig förklara vad jag menar: Jag har alltid åkt race-skidor och nu precis upptäckt poängen med andra skidor. Just nu använder jag tre par skidor, ett par Fischer RC4 GS Race Stock 193, Hendryx Kobra 172 och Line Influence 179. Vilka av dessa som är "bästa valet" är en omöjlig fråga. När jag skall till alperna i år måste jag göra just det valet. Kan bara flyga med ett par. Tar jag Kobra får jag en bättre skida de dagar underlaget är hårt och tar jag Influence får jag en bättre skida de dagar de är mjukt (eller vi åker off-pist). Känner skidorna väl och tänkt på det i månader, men vet fortfarande inte vad jag skall ta. Ingen skida är bästa valet, det kommer att bero på hur vädret råkar bli etc.</p><p></p><p>Har inte provat K2:n och endast den bredare Line, men jag känner ändå att jag säkert kan säga att om du tar K2:n så blir den bättre när du åker fort på hårt underlag och Line kommer att bli roligare när du friåker, små-hoppar etc i uppkörd backe. Ditt val.</p><p></p><p>Om jag ändå skulle motsäga mig själv och ge en rekommendation säger jag Line. Om du nu är på väg tillbaka är detta en roligare start tror jag. Om några år vill du ändå köpa nya (fler) skidor om du fortsätter och utvecklas. Tar du Line kanske nästa skida blir en pistracer. Tar du K2 kanske nästa skida blir en parkskida. Ingen vet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pistgubbe, post: 983361, member: 75055"] Jag tror att du i princip fått den info du kan få och nu får söka svaret i dig själv. Låt mig förklara vad jag menar: Jag har alltid åkt race-skidor och nu precis upptäckt poängen med andra skidor. Just nu använder jag tre par skidor, ett par Fischer RC4 GS Race Stock 193, Hendryx Kobra 172 och Line Influence 179. Vilka av dessa som är "bästa valet" är en omöjlig fråga. När jag skall till alperna i år måste jag göra just det valet. Kan bara flyga med ett par. Tar jag Kobra får jag en bättre skida de dagar underlaget är hårt och tar jag Influence får jag en bättre skida de dagar de är mjukt (eller vi åker off-pist). Känner skidorna väl och tänkt på det i månader, men vet fortfarande inte vad jag skall ta. Ingen skida är bästa valet, det kommer att bero på hur vädret råkar bli etc. Har inte provat K2:n och endast den bredare Line, men jag känner ändå att jag säkert kan säga att om du tar K2:n så blir den bättre när du åker fort på hårt underlag och Line kommer att bli roligare när du friåker, små-hoppar etc i uppkörd backe. Ditt val. Om jag ändå skulle motsäga mig själv och ge en rekommendation säger jag Line. Om du nu är på väg tillbaka är detta en roligare start tror jag. Om några år vill du ändå köpa nya (fler) skidor om du fortsätter och utvecklas. Tar du Line kanske nästa skida blir en pistracer. Tar du K2 kanske nästa skida blir en parkskida. Ingen vet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Line Prophet 98 vs. K2 Hardside
Tillbaka
Topp